انواع تولید محتوای ویدیویی

شناخت و استفاده از انواع تولید محتوای ویدیویی به شما کمک میکند که در راستای پیشرفت کسب و کار خود قدم بردارید. باتوجه به اینکه اکنون بازار رقابت در هر حوزه ای از کسب و کار بسیار داغ است، هرکس بتواند انواع تولید محتوای ویدیویی جذاب تری داشته باشد، موفق تر است.
شناخت و استفاده از انواع تولید محتوای ویدیویی به شما کمک میکند که در راستای پیشرفت کسب و کار خود قدم بردارید.

انواع تولید محتوای ویدیویی چیست؟ استفاده از انواع تولید محتوای ویدیویی چه مزیتی دارد؟ تولید محتوای ویدیویی چیست؟ و … همگی سوالاتی هستند که در این مطلب از ویدینو به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد، پس تا انتها همراه ما بمانید.

از آنجایی که این روزها تمایل افراد مختلف به تماشای ویدیو در پلتفرم های مختلف نسبت به تماشای محتوای متنی و عکس بیشتر است، آشنایی با انواع تولید محتوای ویدیویی برای رشد در این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

تولید محتوای ویدیویی چیست؟

به طور کلی می توان گفت هر ویدیویی که در راستای تحقق یک هدف برای جذب مخاطب در یک حوزه خاص ساخته و منتشر شود در دسته تولید محتوای ویدیویی قرار میگیرد.

برای ساخت انواع تولید محتوای ویدیویی می توان از موبایل، دوربین های حرفه ای، نرم افزارهای ساده یا پیشرفته و … استفاده کرد. محتوای ویدیویی باتوجه به ویژگی های مختلف، دارای انواع متفاوتی است که در ادامه به معرفی هریک از انواع تولید محتوای ویدیویی می پردازیم.

انواع تولید محتوای ویدیویی برای جذب مخاطب و مشتری موثر است.

پیشنهاد مطالعه: فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب

انواع تولید محتوای ویدیویی چیست؟

انواع تولید محتوای ویدیویی را می توان براساس ویژگی هایی همچون فرمت طراحی، نوع محتوا، مدت زمان و … به صورت زیر دسته بندی کرد.

  • ویدیوهای زنده (لایو استریم)
  • ویدیوهای آموزشی
  • وبینارها
  • ویدیوهای توضیحی درباره محصول
  • ویدیوهای معرفی محصول
  • ویدیوهای موشن گرافیک
  • ویدیوهایی مصاحبه

پیشنهاد مطالعه: آموزش فیلمبرداری با گیمبال

انواع تولید محتوای ویدیویی: ویدیوهای زنده

تمامی ویدیوهایی که به صورت زنده از پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب، گوگل میت و … با اهداف مختلف پخش می شوند در این دسته از انواع تولید محتوای ویدیویی قرار دارند.

از آنجایی که در این نوع از محتوای ویدیویی که به طور زنده می توان با مخاطب تعامل داشت، تاثیر بسیار زیادی در جلب اعتماد مخاطبان برای شما خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: ساخت استوری تبلیغاتی متحرك

انواع تولید محتوای ویدیویی: ویدیوهای آموزشی

ساخت انواع تولید محتوای ویدیویی نیازمند تجربه و مهرت است.

یکی از محبوب ترین انواع تولید محتوای ویدیویی در بین مخاطبان بدون شک ویدیوهایی هستند که یک حرفه، هنر، مطلب علمی و … را به آنها می آموزد.

بنابراین یکی از بهترین راه های رشد در حوزه کسب و کارتان می تواند تولید محتواهای آموزشی در همان راستا باشد. به عنوان مثال اگر در زمینه تولید و فروش صنایع دستی فعالیت دارید، تولید ویدیوهایی از مراحل ساخت صنایع دستی سبب افزایش مخاطبان شما می گردد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش ساخت استوری تبلیغاتی با گوشی

انواع تولید محتوای ویدیویی: وبینارها

وبینارها یکی دیگر از انواع تولید محتوای ویدیویی پرکاربرد می باشند که همانند لایو استریم ها به صورت زنده و در بستر اینترنت برگزار می شوند.

تفاوت وبینار با لایو استریم این است که تعداد شرکت کنددگان در لایو محدودیتی ندارد اما تعداد شرکت کنندگان در وبینار محدود است و پیش از شرکت در وبینار باید ثبت نام کرد. در واقع می توان وبینار را به عنوان یک سمینار که به صورت مجازی برگزار می شود معرفی کرد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین هلی شات برای فیلمبرداری

انواع تولید محتوای ویدیویی: ویدیوهای معرفی محصول

قطعاً برای شما نیز پیش آمده است که در زمان خرید یک محصول جدید به دنبال دیدن ویدیوهایی باشید که به طور اجمالی آن محصول را معرفی کرده اند.

اهمیت دنبال کردن این ویدیوها زمانی دوچندان می شود که شما قصد خرید اینترنتی داشته باشید. بنابراین تولید ویدیوهای معرفی محصول برای تمامی کسب و کارهایی که به صورت آنلاین و غیرحضوری فعالیت میکنند از واجبات است.

پیشنهاد مطالعه: ساخت کلیپ معرفی محصول

انواع تولید محتوای ویدیویی: ویدیوهای توضیحی درباره محصول

از انواع تولید محتوای ویدیویی برای معرفی محصولات می توان استفاده کرد.

تفاوت این مدل از انواع تولید محتوای ویدیویی با ویدیوهای معرفی محصول می تواند در مدت زمان آنها باشد. در ویدیوهای توضیحی به طور جامع و کامل درباره تمامی ویژگی های یک محصول و نحوه کارکرد آن صحبت می شود و حتی آن محصول خاص با محصولات مشابه نیز مقایسه می گردد.

بنابراین تولید ویدیوهای توضیحی باعث می شود که مخاطبان شما نسبت به برند و محصولاتتان اطلاعات بیشتری کسب کرده و همین عامل آنها را به سمت خرید از شما سوق میدهد.

پیشنهاد مطالعه: ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

انواع تولید محتوای ویدیویی: ویدیوهای موشن گرافیک

تمامی ویدیوهایی که به صورت انیمیشن و از به حرکت درآوردن کاراکترهای گرافیکی تولید می شوند در این دسته قرار دارند. امروزه تولید ویدیوهای موشن گرافیک از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا علاوه بر جلوه های بصری زیبایی که در آن می توان ایجاد کرد، نسبت به سایر تولید محتواها از قیمت به صرفه ای نیز برخوردار است.

چراکه برای ساخت انواع تولید محتوای ویدیویی که پیش تر نام بردیم به بازیگر، تجهیزات فیلمبرداری و نورپردازی، ادیتور و … نیاز است. اما برای تولید ویدیوهای موشن گرافیک بسیاری از این هزینه ها حذف میگردد.

پیشنهاد مطالعه: عکاسی از محصول با گوشی

انواع تولید محتوای ویدیویی: ویدیوهایی مصاحبه

ویدیوهای مصاحبه و پرسش و پاسخ یکی دیگر از انواع تولید محتوای ویدیویی است که همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. امروزه رد پلتفرم های مختلف شاهد انواع متفاوتی از این سبک محتوای ویدیویی هستیم. شما نیز می توانید در راستای فعالیت خود با افراد مختلف مصاحبه کرده و ویدیو نهایی را منتشر کنید.

پیشنهاد مطالعه: عکاسی از محصول برای سایت

کلام پایانی

باتوجه به اینکه همه روزه شاهد افزایش تمایل مردم به استفاده از خدمات کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین هستیم، استفاده از انواع تولید محتوای ویدیویی اگر اصولی و حرفه ای انجام شود به شما کمک بزرگی خواهد کرد. در این راستا می توانید از خدمات تیم حرفه ای ویدینو استفاده نمایید.

 

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهسوالاتتماسارتباط با ما