10 ایده ساخت استوری تبلیغاتی ( ایده های جذاب و کاربردی)

باتوجه به گسترش استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام و ایجاد آنلاین شاپ های مختلف در این پلتفرم، یکی از اصلی ترین راه های تعامل با مخاطبان استوری و ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام می باشد. آشنایی با تعدادی ایده ساخت استوری تبلیغاتی به شما کمک میکند که بازخورد بیشتری از سمت مخاطبانتان دریافت کنید.
ایده ساخت استوری تبلیغاتی به شما کمک میکند در زمان کمتری بتوانید استوری های جذابی بسازید.

ایده ساخت استوری تبلیغاتی به شما کمک میکند در زمان کمتری بتوانید استوری های جذابی بسازید. اینکه بتوانید باتوجه به کسب و کارتان بهترین مدل را انتخاب کنید و تعامل بیشتری با مخاطبتان داشته باشید.

از آنجایی که استوری ها تنها 24 ساعت در دسترس هستند، اینکه شما بتوانید در این راستا خلاقانه عمل کرده و درهمین زمان کوتاه به هدف خود برسید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

همچنین خواندن مطالب دیگر ما از جمله عکاسی تبلیغاتی، نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی، آموزش ساخت استوری تبلیغاتی با گوشی و بهترین اپلیکیشن ساخت استوری تبلیغاتی در این راه به شما کمک میکند.

10 ایده ساخت استوری تبلیغاتی

به یاد داشته باشید که برای تاثیرگذاری روی مخاطب تنها چند ثانیه کوتاه فرصت دارید! اگر استوری شما به صورت ویدیو باشد تا 15 ثانیه نمایش داده می شود و استوری هایی که به صورت عکس هستند 5 ثانیه نشان داده می شوند.

اگر در 3 الی 5 ثانیه اول استوری بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید، ادامه محتوای شما دیده می شود، در غیر این صورت استوری شما را رد خواهند کرد.

ایده ساخت استوری شماره 1 : از مخاطب بخواهید سوال بپرسد

یکی از انواع ایده ساخت استوری تبلیغاتی پرسیدن سوال است.

یکی از امکاناتی که اینستاگرام برای استوری در اختیار شما قرار میدهد، اضافه کردن باکس سوال و جواب است. شما می توانید با اضافه کردن این باکس به محتوای استوری خود از مخاطب بخواهید به یک سوال خاص پاسخ دهد و یا اینکه سوالی از شما بپرسد.

استفاده از باکس سوال و جواب یکی از بهترین راه های برقراری ارتباط با مخاطب می باشد.

ایده ساخت استوری شماره 2 : از مخاطب سوال بپرسید

یکی از عواملی که سبب رشد در اینستاگرام شده و باعث می شود که محتوای شما به افراد بیشتری نشان داده شود، افزایش تعامل مخاطب با شما می باشد. هرچه استوری های شما ریپلای بیشتری بگیرد، تعامل بیشتر می شود.

یکی از ابتدایی ترین و رایج ترین ایده ساخت استوری تبلیغاتی، پرسیدن سوال هایی است که ذهن مخاطب را درگیر کرده و به آن پاسخ بدهند. بهتر است که این سوالات در حوزه کاری خودتان باشد.

ایده ساخت استوری شماره 3 : پشت صحنه ها را نشان دهید

یکی از انواع ایده ساخت استوری تبلیغاتی قرار دادن پشت صحنه می باشد.

یکی دیگر از انواع ایده ساخت استوری تبلیغاتی، نشان دادن پشت صحنه عکاسی، فیلمبرداری، ارسال مرسوله، مراحل تولید کالا و … می باشد. پشت صحنه هایی که حالت طنز داشته باشند برای مخاطب جذاب است.

از طرف دیگر نشان دادن پشت صحنه در استوری باعث می شود که بیشتر از قبل اعتماد مخاطب را کسب کنید. انتقال حس و حال واقعی یک کسب و کار با نشان دادن پشت صحنه بیشتر است.

ایده ساخت استوری شماره 4 : موفقیت های خود را نشان دهید

همانطور که می دانید رقابت بین کسب و کارها در فضای اینستاگرام بسیار زیاد است. بنابراین هرچه شما بتوانید برتری های خود را نسبت به رقبای خود بیشتر به نمایش بگذارید، راحت تر اعتماد مشتری را کسب می کنید.

نشان دادن پیام رضایت مشتری از خرید، انتشار لوح تقدیر یا مدارک معتبری که در حوزه کسب و کارتان دارید و … از جمله راه هایی است که با کمک آن می توانید نسبت به رقبایتان چند قلم جلوتر باشید.

ایده ساخت استوری شماره 5 : جایزه بدهید!

برگزاری مسابقه، انجام قرعه کشی و … یکی دیگر از انواع بهترین ایده ساخت استوری تبلیغاتی می باشد. از 100 درصد مخاطبان شما حداقل 90 درصد آنها قطعاً به دنبال دریافت جایزه هستند، بنابراین با انجام این ایده، بازدید استوری و پیج شما افزایش می یابد.

ایده ساخت استوری شماره 6 : از تخفیف و فروش ویژه غافل نشوید.

یکی از انواع ایده ساخت استوری تبلیغاتی گذاشتن تخفیف و حراجی است.

بازی با ذهن مخاطب یکی از بهترین راه هایی است که می تواند باعث افزایش فروش شما شود. به راحتی می توانید از طریق استوری به مخاطب یادآوری کنید که برای خرید محصول یا استفاده از خدماتتان زمان محدودی دارد و همیشه در دسترس نیستید!

از طرف دیگر به یاد داشته باشید که مشتری همیشه به دنبال تخفیف و ارزانتر خرید کردن است. بنابراین با برگزاری حراجی و تخفیف های مختلف می توانید نسبت به قبل از فروش بیشتری داشته باشید.

ایده ساخت استوری شماره 7 : تشویق به دیدن استوری های دیگر

ایده ساخت استوری تبلیغاتی دیگری که در این قسمت به شما معرفی می کنیم، تشویق مخاطب به دیدن سایر استوری هایتان می باشد. برای این منظور می توانید استوری های سریالی طراحی کنید و با کمک استیکرهای مختلف و یا جمله پایانی کنجکاو کننده، ذهن مخاطب را به سمت دیدن سایر استوری هایتان بکشید.

ایده ساخت استوری شماره 8 : استوری های آموزشی بگذارید

یکی دیگر از راه هایی که می توانید از طریق آن بازدید بیشتری بگیرید، ساخت محتوا و استوری های آموزشی می باشد. به عنوان مثال اگر آنلاین شاپ فروش صنایع دستی دارید، می توانید آموزش های ساده و رایگان از محصولاتی که تولید میکنید در استوری قرار دهید.

این ایده باعث می شود که مخاطبان بیشتری استوری های شما را باز کنند به امید اینکه قرار است یک مطلب جدید بیاموزند!

ایده ساخت استوری شماره 9 : معرفی محصولات جدید

یکی از انواع ایده ساخت استوری تبلیغاتی نشان دادن محصولات جدید می باشد.

ایده ساخت استوری تبلیغاتی دیگری که به شما معرفی می کنیم، معرفی محصولات یا خدماتی است که می خواهید در آینده به اشتراک بگذارید. مثلا اگر فروشگاه آنلاین پوشاک دارید، می توانید قسمتی از عکس یک لباس که قرار است در آینده به کالکشن فروشتان افزوده شود را به استوری کرده و مخاطب را نسبت به آن کنجکاو کنید.

ایده ساخت استوری شماره 10 : استفاده از هشتگ های خلاقانه

آخرین ایده ساخت استری تبلیغاتی که در این مطلب به آن می پردازیم، استفاده از هشتگ های خلاقانه و جدید می باشد. استفاده از هشتگ های مناسب یکی از بهترین راه هایی است که سبب می شود محتوای شما به افراد بیشتری نشان داده شود. بنابراین استفاده از هشتگ های جذاب را در استوری خود فراموش نکنید.

کلام پایانی

از دیگر نکاتی که برای جذب مخاطب و افزایش فروش باید به آن توجه داشته باشید، انتشار محتواهای ویدیویی و تصاویر با جلوه های بصری زیبا می باشد.

هرچه رنگ و لعاب استوری های شما بیشتر باشد و بتواند چشم مخاطب را نوازش دهد، تعامل بیشتری نیز دریافت می کنید. بنابراین برای موفقیت در این زمینه لازم است که استفاده از برنامه های مختلف ویرایش عکس را بیاموزید و همچنین بتوانید عکس و فیلم های زیبایی از محصولتان ثبت کنید.

در این زمینه می توانید از افراد حرفه ای تیم استودیو خلاقیت ویدینو کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات لازم جهت همکاری و … از طریق شماره 09120853410 با ما در ارتباط باشید.

 

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهسوالاتتماسارتباط با ما