ایده عکاسی از محصول ( کاربردی و افزایش فروش)

این روزها به دلیل تنوع بالایی که در محصولات حوزه های مختلف وجود دارد، رقابت بین کسب و کارها مخصوصاً آنلاین شاپ ها بسیار زیاد است. اصلی ترین راه تبلیغات در این حوزه، عکاسی از محصول حرفه ای می باشد. بنابراین آشنایی با تعدادی ایده عکاسی از محصول، به شما کمک بزرگی میکند.
ایده عکاسی از محصول به شما کمک میکند عکس های جذاب تری بگیرید.

ایده عکاسی از محصول به شما کمک میکند که بتوانید محصولات خود را به بهترین شکل ممکن برای مخاطبانتان به نمایش گذاشته و در نتیجه آن فروش بیشتری نیز داشته باشید.

امروزه به دلیل گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و همچنین افزایش تمایل مردم به خرید اینترنتی، رقابت سختی بین کسب و کارهای آنلاین در جریان است.

آشنایی با انواع ایده عکاسی از محصول بسیار کاربری است، چراکه اولین چیزی که مخاطب را جذب میکند تصویر یک محصول است، بنابراین هرچه شما بتوانید عکس های جذاب تری را منتشر کنید، موفق تر خواهید بود.

معرفی 12 ایده عکاسی از محصول جذاب

به طور کلی هرچه شما بتوانید عکس های باکیفیت تری از محصولات خود ثبت کنید، بازخورد بهتری نیز دریافت خواهید کرد. شما می توانید در خانه با رعایت نکات مربوط به عکاسی از محصول و با استفاده از یک گوشی هوشمند که از دوربین باکیفیتی برخوردار است، عکس های زیبایی بگیرید.

همچنین می توانید در این راه از افراد و عکاسان حرفه ای کمک بگیرید. تیم استودیو خلاقیت ویدینو آماده قرار گرفتن در کنار شما برای عکاسی تبلیغاتی و عکاسی از محصول با هدف رسیدن به موفقیت های بیشتر می باشد.

در ادامه تعدادی از بهترین و جذاب ترین ایده عکاسی از محصول را برای شما معرفی می کنیم که با به کارگیری آنها بیشتر دیده خواهید شد.

ایده عکاسی از محصول شماره 1 : عکاسی از زوایه های عجیب

ایده عکاسی از محصول شماره 1

همیشه یکی از بهترین راه های دیده شدن در فضای مجازی، متفاوت بودن است. بنابراین اگر بتوانید با کمی خلاقیت ایده عکاسی از محصول با شیوه های عجیب تر و یا از زاویه های غیر معمول داشته باشید، مخاطبان بیشتری را جذب میکنید.

البته باید توجه دشاته باشید که در این راه بیش از حد زیاده روی نکنید، به حدی که ویژگی های واقعی محصول به نمایش گذاشته نشوند! در این صورت شما نتیجه معکوسی دریافت خواهید کرد.

این ایده عکاسی از محصول تنها باید باعث کمی متفاوت دیده شدن شما شود و در عین حال ویژگی ها و مشخصات محصول را به خوبی به نمایش بگذارد.

 ایده عکاسی از محصولات شماره 2 : استفاده از مدل عکاسی

ایده عکاسی از محصول شماره 2

یکی از ایده آل ترین انواع ایده عکاسی از محصولات استفاده از مدل های عکاسی مخصوصاً برای فروشگاه های پوشاک، کیف و کفش، جواهرات و سایر اکسسوری های این چنینی می باشد.

با وجود مدل شما می توانید از طریق ژست های خلاقانه زیبایی محصول خود را دو چندان به نمایش بگذارید. از طرف دیگر استفاده از مدل یا مانکم برای عکاسی از پوشاک به مشتری این امکان را میدهد که تن خور لباس را به خوبی تصور کند.

 ایده عکاسی از محصول شماره 3 : عکاسی از محصولات معلق

ایده عکاسی از محصول شماره 3

ایده عکاسی از محصول در حالت افتادن و سقوط، برخورد با شی دیگر، انفجار، معلق و … از جدیدترین و خلاقانه ترین ایده ها می باشد. در این حالت شما باید با سرعت عمل بالا یک ثانیه قبل از برخورد محصولتان با اشیا دیگر عکاسی کنید. در بسیاری موارد این نوع کاسی می توند نشان دهنده دوام و کیفیت محصولات شما باشد.

 ایده عکاسی از محصولات شماره 4 : استفاده از دست

ایده عکاسی از محصول شماره 4

ایده عکاسی از محصول دیگری که به شما معرفی می کنیم، عکاسی از محصولات در دست خودتان یا شخص دیگری می باشد. این روش به طور غیرمستقیم کاربردی بودن محصول را بیشتر از حالت عادی به نمایش می گذارد.

 ایده عکاسی از محصول شماره 5 : نشان دادن محصول و کاربردش در یک قاب

ایده عکاسی از محصول شماره 5

اصلی ترین هدف از عکاسی تبلیغاتی، افزایش مشتری و فروش می باشد. باتوجه به اینکه تعداد محتواهای منتشر شده در این زمینه بسیار زیاد است، شما برای جذب مشتری تنها چند ثانیه کوتاه فرصت درید.

بنابراین اگر به عنوان یک ایده عکاسی از محصول به دنبال نشان دادن کابرد یک محصول در کنار عکس خودش باشید، مخاطب بیشتری جذب خواهید کرد. زیرا با این ایده بیشتر از قبل احساس نیاز به خرید محصول را درون ذهن مخاطب ایجاد می کنید.

 ایده عکاسی از محصولات شماره 6 : به کارگیری پس زمینه های جذاب

ایده عکاسی از محصول شماره 6

همیشه گفته اند که برای عکاسی از محصول بهتر است از پس زمینه های ساده و با رنگ های خنثی استفاده کرد. چراکه در این صورت توجه مخاطب تنها به محصول جذب خواهد شد.

اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که استفاده مدوام از این نوع عکس برداری برای مخاطب خسته کننده خواهد بود. در بیشتر مواقع به کارگیری رنگ ها و بافت های مختلف به عنوان پس زمینه، جذابیت بصری عکس را چندین برابر میکند.

 ایده عکاسی از محصول شماره 7 : ایجاد جریان در عکس

ایده عکاسی از محصول شماره 7

ایده عکاسی از محصول دیگری که وجود دارد، ایجاد جریان و حس حرکت در عکس است. بدیهی است که عکس ها دو بعدی بوده و ثابت می باشند. بنابراین اگر بتوانید با اضافه کردن عناصری دیگر، حس جریان داشتن یک حرکت را درون عکس به وجود آورید، بازخورد بهتری خواهید گرفت.

ایده عکاسی از محصولات شماره 8 : استفاده از بازتاب تصویر

ایده عکاسی از محصول شماره 8

با کمک گرفتن از اشیاء منعکس کننده ای همچون آینه یا شیشه، می توانید عمق بیشتری به تصاویر خود ببخشید. البته اگر در استفاده از برنامه های ویرایشی همچون فوتوشاپ حرفه ای باشید، حالت بازتاب را با کمک این برنامه ها نیز می توانید به وجود آورید.

البته لازم به ذکر است که یکی دیگر از راه های عمق بخشیدن به تصویر، تار کردن پس زمینه و فوکوس بر روی مشخصات محصول می باشد.

ایده عکاسی از محصول شماره 9 : بازی با سایه ها

ایده عکاسی از محصول شماره 9

اگر مطلبی که پیش تر در رابطه با انواع نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی نوشته ایم را مطالعه کرده باشید، می دانید که با استفاده از منابع نور مختلف و تغییر محل قرارگیری و فاصله منبع نور می توان سایه های متفاوتی را برای محصول ایجاد کرد.

از این روش نیز می توانید به عنوان یک ایده عکاسی از محصول استفاده کرده و با ایجاد سایه های جذاب باعث زیباتر شدن جلوه های بصری عکس های خود شوید.

ایده عکاسی از محصولات شماره 10 : جزئیات را نشان دهید

ایده عکاسی از محصول شماره 10

هرچه شما بتوانید جزئیات باکیفیت و بیشتری را از محصول خود به نمایش بگذارید، توجه بیشتری را به خود جلب می کنید. اگر تبلیغات برندهای برتر را نگاه کنید متوجه خواهید شد که در ابتدا با نشان دادن ریزترین جزئیات، او را نسبت به دیدن سایر ویژگی هیا محصول خود کنجکاو میکند.

ایده عکاسی از محصول شماره 11 : نشان دادن مواد اولیه

ایده عکاسی از محصول شماره 11

اگر به دنبال معرفی یک محصول دست ساز، کیک و شیرینی، غذا، محصولات ارگانیک و … هستید، نشان دادن مواد اولیه در کنار محصول نهایی، سبب اعتماد بیشتر مخاطب به شما می شود.

همچنین با ترکیب خلاقانه رنگ ها و چیدمان این مواد می توانید پس زمینه جذابی نیز بسازید که عکس شما را چندین برابر زیباتر خواهد کرد.

 

ایده عکاسی از محصولات شماره 12 : استفاده از استند

ایده عکاسی از محصول شماره 12

قرار دادن محصولات روی استندهای مختلف یکی دیگر از انواع ایده عکاسی از محصول است که عکس های شما را جذاب تر می کند. همچنین می توانید محصول را روی یک استند قرار داده و اطراف آن هاله دود ایجاد کرده و از نتیجه شگفت زده شوید.

کلام پایانی

با استفاده از ایده های فوق و اضافه کردن کمی خلاقیت به آنها قطعاً می توانید عکس های زیبایی بگیرید. در این راه مطالعه دیگر مقالات ما از جمله عکاسی از محصول برای اینستاگرام، نکات کاربردی برای عکاسی از محصول در خانه و نکات کاربردی برای عکاسی از محصول با موبایل می تواند در این راه به شما کمک بزرگی بکند.

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهسوالاتتماسارتباط با ما