نکات کاربردی برای عکاسی از محصول با موبایل

رعایت برخی نکات برای عکاسی از محصول با موبایل به شما کمک میکند تصاویر جذاب تری از محصول خود ثبت کرده و به واسطه آن به فروش بیشتری دست یابید. رعایت نکاتی همچون نور پردازی اصولی، استفاده از سه پایه و ... تاثیر بسیار زیادی در نتیجه دارد. برای توضیحات و نکات بیشتر همراه ما بمانید.
برای عکاسی از محصول با موبایل باید خلاقیت داشته باشید.

عکاسی از محصول با موبایل امروزه به دلیل افزایش کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین به یکی از بزرگترین دغدغه ها در این حوزه تبدیل شده است. چراکه عکاسی تنها راه برای معرفی ویژگی های محصول مورد نظر شما به مشتری می باشد.

عکاسی از محصول با موبایل باید به گونه ای صورت پذیرد که علاوه بر نشان دادن و تاکید بر ویژگی ها و جزئیات محصول، بتواند مخاطب را جذب کرده و به سمت خرید سوق دهد. در ادامه برخی نکات کاربردی را برای عکاسی از محصول در خانه و به وسیله موبایل شرح خواهیم داد.

استفاده از سه پایه برای عکاسی از محصول با موبایل

یکی از ساده ترین و تاثیرگذارترین نکاتی که با رعایت آن می توانید نتیجه خوبی دریافت کنید، استفاده از سه پایه و یا پایه نگه دارنده موبایل در زمان عکاسی می باشد.

استفاده از سه پایه یا پایه نگه دارنده باعث می شود که دوربین موبایل در زمان عکاسی لرزش نداشته باشد و عکس با وضوح و کیفیت بالاتری ثبت شود.

برای عکاسی از محصول با موبایل از پایه نگهدارنده استفاده کنید.

همچنین پس از قرار دادن موبایل روی سه پایه، شما راحت تر می توانید زاویه عکس برداری، محل قرارگیری محصول در کادر عکس، میزان نور و … را تنظیم کنید.

انتخاب پس زمینه مناسب برای عکاسی

یکی از مهم ترین مراحلی که قبل از عکس برداری باید طی کنید، انتخاب درست پس زمینه می باشد. به طور کلی برای عکس برداری از محصول بهتر است از پس زمینه های ساده و دارای رنگ های خنثی مانند سفید، طوسی و …. استفاده کنید.

استفاده از پس زمینه های ساده باعث می شود ویژگی های محصول بیشتر به چشم بیاید و تمرکز مخاطب روی ویژگی های محصول باشد.

اما اگر می خواهید با انتخاب پس زمینه های مختلف، رنگ و لعاب بیشتری به عکس های خود بپاشید، بهتر است از رنگ های مکمل با رنگ بندی محصول خود استفاده کنید، اما در استفاده از رنگ ها و آیتم های تزئینی برای پس زمینه زیاده روی نکنید!

برای عکاسی از محصول با موبایل از پس زمینه های ساده و خنثی بهره ببرید.

عکاسی از محصول با موبایل در حالت پرتره

ایجاد عمق میدان مناسب در عکاسی یکی از نکاتی است که باعث جذابیت هرچه بیشتر عکس ها شده و تعیین می کند که ویژگی چه قسمت هایی از تصویر برجسته باشد.

برای عکاسی از محصول با موبایل از آنجایی که هدف نشان دادن ویژگی های برجسته یک محصول می باشد، بهتر است از حالت عکاسی پرتره استفاده کند. در این حالت پس زمینه شما تار می شود و محصول در تصویر خودنمایی می کند!

در این راستا می توانید مقالات عمق میدان در عکاسی و بهترین لنز برای عکاسی پرتره را نیز مطالعه نمایید.

انتخاب نورپردازی مناسب برای عکاسی از محصول

بدون شک از تاثیر نور در عکاسی نمی توان غافل شد. نحوه نورپردازی شما تعیین کننده رنگ محصول در عکس، سایه و انعکاس محصول و … می باشد. بنابراین باتوجه به محصولی که قصد عکاسی آن را دارید باید یکی از انواع نورپردازی طبیعی و یا مصنوعی را انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر می خواهید از تنخور لباس با کمک مدل عکاسی کنید، بهترین روش عکاسی در محیط باز و با استفاده از نور طبیعی می باشد. در این حالت رنگ محصول در واقعی ترین حالت ثبت می شود.

بهترین زمان برای عکاسی در محیط باز با استفاده از نور طبیعی، زمانی است که خورشید به طور کامل در آسمان قرار ندارد. بنابراین برای استفاده از نور طبیعی باید اول صبح یا بعد از ظهر را انتخاب کنید.

برای عکاسی از محصول با موبایل از برنامه های ویرایش استفاده کنید.

همچنین برای عکس برداری از محصولات دیگر با نور طبیعی، نور وارد شده از پنجره بهترین گزینه می باشد. در این حالت باید از زوایای مختلف عکاسی کنید که بهترین زاویه برای نشان دادن جزئیات محصول را پیدا کنید.

اگر انتخاب شما برای عکاسی از محصول با موبایل نورپردازی مصنوعی می باشد، استفاده از منابع نوری که قابلیت تغییر زاویه دارند مانند چراغ مطالعه، چراغ قوه، رینگ لایت و … به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

 تنظیمات دوربین برای عکاسی از محصول با موبایل

دوربین اکثر گوشی های هومشند نسل جدید دارای تنظیمات زیادی برای عکاسی می باشد و با استفاده از آنها می توان عکس های باکیفیت و زیبایی ثبت کرد.

از جمله مهم ترین نکاتی که در رابطه با تنظیمات باید به آنها توجه داشته باشید خاموش بودن فلش در زمان عکاسی می باشد. نور فلش باعث می شود که عکس های شما رنگ طبیعی نداشته باشند و در مواقعی تار و بی کیفیت هم شوند.

یکی دیگر از نکات برای عکاسی از محصول با موبایل، زوم نکردن است! فراموش نکنید که زوم کردن باعث کاهش کیفیت عکس ها می شود. بنابراین برای تنظیم کادر مورد نظرتان به جای زوم کردن، به سوژه عکاسی خود نزدیک شوید.

برای عکاسی از محصول با موبایل به نشان دادن جزئیات توجه کنید.

از طرف دیگر امروزه اکثر موبایل ها دارای لنزهای مختلفی هستند. انتخاب لنز مناسب باتوجه به سوژه عکاسی مورد نظرتان یکی دیگر از نکاتی است که باید آن را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید از محصولات کوچکی مانند جواهرات یا زیورآلات عکاسی کنید باید از لنز ماکرو استفاده کنید.

لنز ماکرو به شما این امکان را میدهد که به محصول نزدیک تر شده و بتوانید جزئیات بیشتری را به ثبت برسانید. از طرف دیگر برای عکاسی از محصولات بزرگ باید از لنز واید بهره بگیرید. با استفاده از لنز واید همه چیز به خوبی در کادر عکس شما قرار خواهد گرفت.

کلام پایانی

علاوه بر نکاتی که تا به اینجا بیان کردیم، رعایت برخی نکات دیگر مانند کادربندی مناسب با استفاده از قانون یک سوم، استفاده از لایت باکس برای نورپردازی، عکاسی از زوایای مختلف، استفاده از برنامه های ویرایشگر و … برای عکاسی از محصول با موبایل به صورت حرفه ای به شما کمک میکند.

شما به راحتی می توانید با موبایلی که در دست دارید با رعایت نکات فوق و خلاقیت به یک عکاس حرفه ای در حوزه عکاسی تبلیغاتی با موبایل تبدیل شوید. در این زمینه می توانید از تیم استودیو خلاقیت ویدینو نیز کمک بگیرید!

 

 

خانهسوالاتتماسارتباط با ما