عکاسی از محصول با گوشی

همیشه عکاسی از محصول یکی از بزرگترین دغدغه های صاحبان آنلاین شاپ ها و سایت های فروشگاهی می باشد. چراکه تنها راه ارتباطی مشتری با محصولات آنها عکس می باشد. بنابراین این عکاسی باید کاملاً حرفه ای انجام شود. در این مطلب از ویدینو به آموزش عکاسی از محصول با گوشی می پردازیم.
عکاسی از محصول با گوشی می تواند جایگزین عکاسی با دوربین شود.

عکاسی از محصول با گوشی اگر به صورت حرفه ای انجام شود می تواند نبود دوربین حرفه ای را برای شما جبران کند.  این روزها دوربین اکثر گوشی های هوشمند از کیفیت قابل قبولی برای عکاسی و فیلمبرداری برخودار هستند.

بنابراین اگر تازه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید لازم نیست به دنبال خرید دوربین های گران قیمت حرفه ای برای عکاسی از محصولات خود باشید، بلکه به راحتی می توانید عکاسی از محصول با گوشی را انجام دهید.

در ادامه تمامی نکات لازم برای عکاسی از محصول با موبایل را برای شما شرح خواهیم داد. بنابراین توصیه می کنیم تا انتها همراه ویدینو بمانید.

مراحل عکاسی از محصول با گوشی

قطعا! اینکه شما می خواهید از چه محصولی و در چه شرایطی عکس بگیرید در روند عکاسی تاثیرگذار است. اما به طور کلی برای عکاسی از محصول با گوشی یک مسیر مشخص وجود دارد که باید طی شود که در بین این مسیر ممکن است اقدامی کم و زیاد شود.

رنگ های خنثی برای عکاسی از محصول با گوشی مناسب هستند.

6 مرحله کلی عکاسی از محصول با گوشی به صورت زیر است:

  1. تمیز کردن محصول و لنز دوربین
  2. آماده سازی پس زمینه
  3. استفاده از سه پایه
  4. تنظیم نورپردازی
  5. عکس برداری در زوایای مختلف
  6. ویرایش عکس

در ادامه هریک از این مراحل را به صورت جداگانه برای شما بیان می کنیم.

تمیز کردن محصول و لنز دوربین برای عکاسی از محصول با گوشی

این نکته بسیار ساده ولی در عین حال خیلی تاثیرگذار است! از آنجایی که لنز دوربین پشت گوشی قرار دارد در بسیاری مواقع در اثر برخورد دست یا هرچیز دیگری کثیف می شود. حتی اگر این کثیفی بسیار کم باشد بازهم سبب بی کیفیت شدن عکس ها شما می شود.

بنابراین برای عکاسی از محصول با گوشی پیش از اینکه مراحل دیگر را انجام دهید در ابتدا لنز دوربین را تمیز کرده و سپس محصول سوژه عکاسی را نیز از هر نظر آماده کنید.

آماده سازی پس زمینه برای عکاسی از محصول با موبایل

پس زمینه ساده و سفید برای عکاسی از محصول با گوشی مناسب است.

وجود هماهنگی بین عکس هایی که از محصولات خود برای سایت فروشگاهی یا آنلاین شاپ میگیرید باعث این می شود که مخاطب بیشتر به شما و محصولاتتان اعتماد کند.

بنابراین اگر بتوانید در گوشه ای از خانه یا محل کار خود یک استودیو کوچک راه اندازی کنید یک قدم از سایر کسانی که اینکار را نمیکنند جلوتر هستید! از طرف دیگر اینکار باعث می شود که برای هر عکس برداری نیازی نباشد برای آماده سازی پس زمینه زمان صرف کنید.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای عکاسی از محصول با گوشی بهتر است از پس زمینه های ساده و با رنگ های خنثی استفاده کنید.

پس زمینه شما باید به گونه ای باشسد که علاوه بر ایجاد زیبایی بصری باعث جلب توجه نشود. در واقع هدف شما از عکاسی از محصول با گوشی نشان دادن جزئیات و ویژگی های کالا می باشد. بنابراین این توجه نباید به حاشیه کشیده شود.

قرار دادن دوربین و سه پایه برای عکاسی از محصول با گوشی

پس از اینکه پس زمینه خود را آماده کردید به راحتی می توانید مکان قرارگیری دوربین را نیز تنظیم کنید. یکی از مهم ترین اقداماتی که سبب می شود خروجی باکیفیتی از عکاسی از محصول با گوشی داشته باشد، استفاده از سه پایه می باشد.

زیرا لرزش دست در هنگام عکاسی یکی از اصلی ترین عواملی است که سبب افت کیفیت عکس ها می شود. بنابراین زمانی که شما از سه پایه استفاده کنید این عامل را به کلی حذف خواهید کرد.

از طرف دیگر وقتی برای عکاسی از محصول با گوشی از سه پایه استفاده کنید، راحت تر می توانید زاویه دوربین، زاویه قرارگیری محصول و همچنین زاویه تابش نور را تنظیم کنید.

عکاسی از محصول با گوشی به کمک سه پایه کیفیت عکس را افزایش میدهد.

تنظیم نورپردازی مناسب عکاسی از محصول با گوشی

بدن شک اصلی ترین عاملی که در عین واحد می تواند یک عکس را فوق العاده زیبا و جذاب نشان دهد و یا اینکه آن را به یک اثر افتضاح تبدیل کند، نحوه نورپردازی می باشد!

بنابراین لازم است که برای عکاسی از محصول با موبایل در ابتدا انتخاب کنید که می خواهید از نورپردازی طبیعی استفاده کنید یا مصنوعی و سپس شرایط مناسب برای هریک را فراهم کنید.

عکاسی از محصول با گوشی با نور طبیعی

برای این منظور لازم است که عکس برداری را در نورگیرترین نقطه خانه یا محل کار خود انجام دهید، مثلاً کنار پنجره ها. یا اینکه عکاسی را در فضای باز انجام دهید.

در هریک از این حالات از آنجایی که در شرایط آب و هوایی مختلف میزان نور و زاویه تابش نور خورشید متفاوت است باید بهترین ساعت را برای عکاسی از محصول با گوشی پیدا کنید.

در شرایط نرمال ممولاً بهترین ساعت عکاسی با نور طبیعی اوایل صبح یا اوایل بعد از ظهر می باشد. زیرا در این ساعات زاویه تابش نور خورشید خیلی مستقیم نیست و نور مناسبی برای عکاسی وجود دارد.

عکاسی از محصول با گوشی با نور مصنوعی

برای عکاسی از محصول با موبایل به کمک نور مصنوعی اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نحوه نورپردازی شما به گونه ای باشد که رنگ و سایر ویژگی های ظاهری محصول را تغییر ندهد.

تجهیزات زیادی با قیمت ها و کارایی متفاوتی برای نورپردازی مصنوعی وجود دارد که شما باتوجه به کاربرد و نیاز خود می توایند هریک را تهیه کنید. در مقاله ای جداگانه به طور مفصل در رابطه با انواع نورپردازی در عکاسی توضیح داده ایم که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه نمایید.

عکس برداری در زوایای مختلف از محصول با موبایل

در قدم بعدی لازم است که از محصول مورد نظر خود از زوایای مختلف عکاسی کنید. هرچه بیشتر بتوانید از زاویه های مختلف در فواصل دور و نزدیک ویژگی های محصول را به مشتری نشان دهید، احتمال خرید او را افزایش خواهید داد.

به طور کلی عکس هایی که از یک محصول ثبت میکنید باید به گونه ای باشد که خریدار احساس کند در فروشگاه شما قرار دارد و میتواند محصول را از نزدیک لمس کند.

ویرایش و ادیت عکس های نهایی

آخرین مرحله برای عکاسی از محصول با گوشی، ادیت و ویرایش عکس هایی است که گرفته اید. منظور از ویرایش عکس تنها حذف عوامل ناخواسته موجود در پس زمینه یا تنظیم کادر و نور تصویر می باشد. برای عکاسی از محصول نباید از افکت هایی که باعث می شود رنگ یا سایر ویژگی های ظاهری آن تغییر کند، استفاده کنید.

کلام پایانی

اکنون که به خوبی در رابطه با نکات مربوط به عکاسی از محصول با گوشی آشنا شده اید، مطالعه دیگر مطالب ما از جمله تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ، ایده عکاسی از محصول، نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی چگونه است؟ ، عکاسی از محصول برای اینستاگرام ، نکات کاربردی برای عکاسی از محصول با موبایل  و نکات کاربردی برای عکاسی از محصول در خانه  نیز می تواند برای شما مفید باشد. با تشکر از همراهی شما.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات