عکاسی از محصول برای اینستاگرام

از آنجایی که این روزها تمایل مردم به خرید اینترنتی مخصوصاً از اینستاگرام افزایش یافته است، افراد زیادی در پی ایجاد کسب و کار خودشان در این زمینه هستند. اولین و مهم ترین مسئله ای که در این راه باید به آن توجه داشت، یادگیری عکاسی از محصول برای اینستاگرام می باشد.
عکاسی از محصول برای اینستاگرام باید حرفه ای انجام شود

عکاسی از محصول برای اینستاگرام شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، ولی برای اینکه شما بتوانید از طریق عکس و ویدیوهایی که منتشر می کنید، جذب مشتری کرده و در نتیجه آن کسب درآمد داشته باشید، لازم است نسبت به اصول آن آشنا شوید.

در این مطلب از ویدینو قصد داریم هرآنچه لازم است در رابطه با عکاسی از محصول برای اینستاگرام بدانید برای شما بیان کنیم، پس توصیه می کنیم تا انتها همراه ما بمانید.

چرا یادگیری عکاسی از محصول برای اینستاگرام مهم است؟

چشم انسان همیشه به دنبال زیبایی های بصری می باشد و در این راه بسیار کمال گراست. بنابراین زمانی که یک شخص در پی یافتن محصول مورد نظر خود در بین انبوه پیشنهادهای مختلف اینستاگرام می گردد، در وهله اول جذب محصولاتی می شود که به صورت حرفه ای و زیبا عکاسی شده اند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که هرچه عکاسی از محصول برای اینستاگرام حرفه ای تر و زیباتر باشد، مشتری نیز بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر فردی که قصد دارد به صورت اینترنتی خرید کند، آنلاین شاپی را انتخاب می کند که از تمام ویژگی های یک محصول به طور دقیق عکاسی کرده و آنها را نشان میدهد.

به همین دلیل است که می گوییم اگر قصد ایجاد یک کسب و کار را در فضای اینستاگرام دارید، بهتر است عکاسی از محصول برای اینستاگرام را به خوبی یاد بگیرید.

نکات کلیدی عکاسی از محصول برای اینستاگرام

از آنجایی که امروزه دوربین اکثر گوشی های هوشمند کیفیت قابل قبول و رو به بالایی دارند، برای عکاسی از محصولات نیازی به استفاده از دوربین های حرفه ای نمی باشد و شما به راحتی می توانید با رعایت نکاتی که در ادامه بیان می کنیم با استفاده از گوشی های خودتان به صورت حرفه ای عکاسی کنید.

1. برای عکاسی از محصول برای اینستاگرام ابعاد استاندارد را در نظر بگیرید.

اولین نکته ای که در زمان عکاسی از محصول برای اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید، کادربندی مناسب باتوجه به ابعاد استاندارد اینستاگرام می باشد.

فراموش نکنید که هدف اصلی شما از عکاسی، انتشار آن در اینستاگرام می باشد. بنابراین کادربندی را باید به گونه ای انجام دهید که در زمان بارگزاری آن قسمت های مهم عکس حذف نشوند و یا لازم نباشد از حاشیه های مختلف برای تکمیل قالب اینستگرام استفاده کنید.

توجه به ابعاد استاندارد عکاسی از محصول برای اینستاگرام مهم است.

2. اهمیت نورپردازی در عکاسی از محصول برای اینستاگرام بسیار زیاد است.

اصلی ترین عامل در کیفیت عکاسی بدون شک نورپردازی می باشد. نورپردازی را می توان به دو شکل نورپردازی طبیعی و یا مصنوعی اعمال کرد.

برای نورپردازی طبیعی همانطور که از نامش پیداست شما باید از نور خورشید استفاده کنید. برای این منظور باید عکاسی را در ساعات خاصی انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بهترین زمان برای استفاده از نور طبیعی اوایل صبح و یا اوایل بعد ازظهر می باشد. زیرا در این مواقع بهترین زاویه تابش را داریم.

نورپردازی مصنوعی عکاسی از محصول برای اینستاگرام انواع مختلفی دارد و با استفاده از تجهیزات متنوعی انجام میگیرد. در ادامه انواع نورپردازی مصنوعی مناسب برای عکاسی از محصول برای اینستاگرام را شرح می دهیم.

3. زمان عکاسی از محصول برای اینستاگرام استفاده از سه پایه را فراموش نکنید.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث کاهش کیفیت عکاسی و تار شدن عکس ها می شود، لرزش دست در زمان عکس برداری می باشد. بنابراین اگر در زمان عکاسی از محصول برای اینستاگرام از یک پایه نگه دارنده یا سه پایه استفاده کنید، عکس های باکیفیت تری را به ثبت خواهید رساند.

از طرف دیگر زمانی که برای عکاسی از سه پایه استفاده کنید، راحت تر می توانید کادربندی استاندارد را انجام داده و همچنین به خوبی می توانید محل قرارگیری سوژه عکسی و زاویه های مناسب را تنظیم کنید.

4. قبل از عکاسی از محصول برای اینستاگرام تنظیمات دوربین را انجام دهید.

همیشه قبل از شروع به عکاسی بهتر است تنظیمات دوربین گوشی را براساس شرایط عکاسی به شکل زیر تغییر دهید.

برای عکاسی از محصول برای اینستاگرام باید از پس زمینه ساده استفاده کرد.

  • برای برقراری تعادل رنگ، تنظیمات White balance را روی حالت auto قرار دهید.
  • نسبت به خاموش بودن فلش دوربین اطمینان حاصل کنید.
  • برای اینکه عکس ها باکیفیت بیشتری ذخیره شوند و در زمان ادیت بهتر بتوانید عمل کنید، عکس ها را با فرمت RAW ذخیره کنید.
  • با تنظیم سرعت شاتر، روشنایی عکس را تنظیم کنید. هرچه عدد سرعت شاتر بزرگتر باشد، روشنایی عکس هم بیشتر می شود.
  • خطوط یک سوم را فعال کنید. با وجود این خطوط کادربندی برای شما راحت تر خواهد بود.

5. انتخاب پس زمینه عکاسی از محصول برای اینستاگرام را بادقت انجام دهید.

یکی از عواملی که در زیبایی و جذابیت عکس ها تاثیر بسیار زیادی دارد، پس زمینه عکاسی می باشد. در زمان عکاسی از محصول برای اینستاگرام باید به این نکته توجه داشته باشید که هدف شما نشان دادن محصول و جزئیات آن به مخاطب می باشد.

بنابراین باید از هرگونه عاملی که توجه را از محصول بگیرد، دوری کنید. به همین دلیل استفاده از پس زمینه های ساده و خنثی مانند رنگ سفید، طوسی و … بهترین انتخاب می باشند.

اما با این وجود می توانید از اکسسوری های مرتبط با سوژه برای جذاب تر شدن عکس هایتان استفاده کنید. همچنین می توانید به نحوی کاربرد محصول خود را در پس زمینه نشان دهید. در این شرایط مخاطب با محصول شما ارتباط بیشتری میگیرد.

انواع نورپردازی مصنوعی در عکاسی از محصول برای اینستاگرام

امروزه تجهیزات مختلفی برای غکاسی از محصول با استفاده از نورپردازی مصنوعی وجود دارد که در ادامه کاربردی ترین آنها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

1. عکاسی از محصول برای اینستاگرام با استفاده از رینگ لایت

رینگ لایت را می توان به عنوان در دسترس ترین و ارزان ترین انواع تجهیزات نورپردازی معرفی کرد. رینگ لایت یک حلقه نورانی است که در قطرهای مختلف یافت می شود و با قرارگیری دور لنز دوربین، نور مناسب را برای عکاسی فراهم میکند.

استفاده از رینگ لایت برای عکاسی از محصولات با فاصله نزدیک مانند عکاسی ماکرو، عکاسی پرتره، عکاسی از غذا و … مناسب می باشد.

2. عکاسی از محصول برای اینستاگرام با استفاده از لایت باکس

لایت باکس یکی از ابزار نورپردازی عکاسی از محصول برای اینستاگرام می باشدو

یکی دیگر از تجهیزات نورپردازی مناسب عکاسی از محصول برای اینستاگرام، لایت باکس می باشد. لایت باکس را هم می توانید بخرید و هم می توانید با استفاده از تجهیزات لازم آن را بسازید.

لایت باکس یک جعبه معمولاً سفید رنگ است که یک طرف آن باز می باشد که از همان طرف عکاسی صورت میگیرد. از اطراف این جعبه با استفاده از تجهیزات مختلف مانند رینگ نوری، لامپ های کوچک، فلاش های مختلف و… نوری مناسب و زیبا به محصولی که درون جعبه قرار دارد تابیده می شود.

استفاده از لایت باکس برای عکاسی از محصولات کوچک مانند جواهرات، بدلیجات، لوازم آرایشی، صنایع دستی و … مناسب می باشد.

3. عکاسی از محصول برای اینستاگرام با استفاده از فلاش اکسترنال

فلاش اکسترنال نسبت به رینگ لایت از قیمت بالاتری برخوردار است و در واقع یکی از ملزومات نورپردازی برای عکاسی حرفه ای محسوب می شود. این فلاش از وزن کمی برخوردار است به همین دلیل حمل آن برای عکاسی در مکان های مختلف بسیار راحت می باشد.

نورپردازی عکاسی از محصول برای اینستاگرام به صورت حرفه ای را می توانید با خرید و استفاده از فلاش اکسترنال انجام دهید.

کلام پایانی

تا به اینجا با مهم ترین نکات مربوط به عکاسی از محصول برای اینستاگرام آشنا شده اید. با به کارگیری این نکات می توانید عکس های زیبایی را ثبت کرده و در مسیر رشد کسب و کارتان قدم بردارید.

همچنین در این مسیر می توانید برای عکاسی از محصول و یا ساخت تیزرهای تبلیغاتی از افراد حرفه ای فعال در این حوزه کمک بگیرید. تیم استودیو خلاقیت ویدینو آماده خدمت رسانی و کمک به رشد شما در بازار داغ رقابت بین کسب و کارهای اینترنتی می باشد.

همچنین توصیه می کنیم مقالات نکات کاربردی برای عکاسی از محصول در خانه، نکات کاربردی برای عکاسی از محصول با موبایل و عکاسی از لباس برای اینستاگرام  را نیز مطالعه نمایید.

 

 

 

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهسوالاتتماسارتباط با ما