عکاسی از محصول ( خدمات حرفه ای عکاسی از محصولات )

عکاسی از محصول زمانی که درست و اصولی انجام شود یکی از مهم ترین عواملی است که سبب افزایش بازدیدکننده برای وبسایت شما می شود و این امر افزایش فروش محصول را برای شما در پی خواهد داشت. بدیهی است که اولین قدم ارتباط گیری مخاطب با محصول شما، عکس آن می باشد
عکاسی از محصول نیازمند دقت و خلاقیت می باشد.

عکاسی از محصول زمانی که درست و اصولی انجام شود یکی از مهم ترین عواملی است که سبب افزایش بازدیدکننده برای وبسایت شما می شود و این امر افزایش فروش محصول را برای شما در پی خواهد داشت.

بدیهی است که اولین قدم ارتباط گیری مخاطب با محصول شما، عکس آن می باشد. بنابراین جذابیت عکاسی از محصول به خوبی می تواند مخاطب را ترقیب کند که به دنبال اطلاع از جزئیات محصول و خرید آن برود.

براساس آمار تقریباً 93 درصد مشتریان برای خرید محصولات در ابتدا به دنبال جزئیات و زیبایی عکاسی آن می باشند. به همین دلیل آشنایی با نکات مربوط به نحوه عکاسی از محصول برای رونق کسب و کارهای اینترنتی قدم بزرگی می باشد.

عکاسی محصولات فروشگاهی چه اهمیتی دارد؟

باتوجه به فراگیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی و همچنین تمایل مردم به خرید اینترنتی، همه روزه شاهد افزایش فروشگاه های اینترنتی و آنلاین می باشیم. بنابراین بدیهی است که برای کسب موفقیت و فروش بیشتر در این رقابت، نیازمند رعایت اصول تجارت های الکترونیک می باشید.

خدمات عکاسی از محصول یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین اصول برای فروش در حوزه تجارت های الکترونیک می باشد. شما می توانید عکاسی از محصولات فروشگاهی خود را به شرکت هایی که خدمات حرفه ای عکاسی از محصولات را انجام می دهند بسپارید و یا اینکه خودتان با دوربین های معمولی تر و یا موبایل خود تصاویر باکیفیتی از محصولتان به ثبت رسانده و منتشر کنید.

راهنمای عکاسی از محصول در خانه (عکاسی از محصول با موبایل)

در قدم اول برای یادگیری نحوه عکاسی از محصول لازم به ذکر این نکته است که اگر شما دارای محصولات زیادی می باشید، بهتر است یک مکان خاص را برای عکاسی در نظر گرفته و یا به عبارت دیگر استودیو کوچک خود را راه اندازی کنید!

با این کار پروسه عکاسی از محصولاتتان زمان کمتری از شما خواهد گرفت. برای عکاسی محصول می توانید از دوربین های نیمه حرفه ای و یا دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنید. می توان با اطمینان بیان کرد که اکنون اکثر گوشی های موجود در بازار، دوربین با کیفیت و مناسبی برای عکاسی از محصول دارند.

به طور کلی تنظیم قاب، نور و پردازش تصویر پس از ثبت عکس، اهمیت بالاتری نسبت به کیفیت لنز دوربین دارد. در ادامه اصلی ترین نکات عکاسی از محصول با موبایل را برای شما شرح خواهیم داد.

· استفاده از نور مناسب

بدون شک میتوان گفت که نور اصلی ترین عامل در کیفیت عکاسی می باشد. در شرایطی که نور محیط ناکافی باشد رنگ محصول شما با آنچه در واقعیت است تفاوت خواهد داشت و سبب کاهش فروش شما خواهد شد. برای عکاسی محصول شما باید بین نور طبیعی و نور مصنوعی یکی را انتخاب کنید.

به عنوان مثال برای عکاسی از خوراکی‌ها، افراد، لباس، گل‌ها و … استفاده از نور طبیعی خورشید ایده آل می باشد. نحوه عکاسی از محصول با نور طبیعی در فضای بسته و باز متفاوت است. در صورتیکه قصد عکاسی در فضای باز دارید، زمانی باید اقدام به عکاسی کنید که خورشید در آسمان نباشد، یعنی صبح زود و یا عصر.

حضور خورشید در آسمان سبب ایجاد نورهای خیره کننده و منعکس شونده در عکس هاس شما می شود و کیفیت خروجی عکاسی محصول را کاهش می دهد.

اما اگر قصد عکاسی با نور طبیعی در خانه را دارید، بهتر است محصول را در جایی قرار دهید که بیشترین میزان نور وارد می شود. مثلا محصول را کنار پنجره قرار داده و خودتان روبه روی پنجره قرار بگیرید. در این حالت بهترین فضای نوری برای عکاسی فراهم میشود.

· استفاده از سه پایه عکاسی

عکاسی از محصول با استفاده از سه پایه وضوح بیشتری دارد.
استفاده از سه پایه باعث افزایش کیفیت عکاسی می شود.

یکی از عواملی که کیفیت عکس های خروجی را کاهش میدهد، لرزش دست در زمان عکاسی یا فیلمبرداری می باشد. استفاده از یک سه پایه تاثیر بسیار زیادی بر وضوح عکس شما خواهد داشت. بنابراین با تهیه یک سه پایه معمولی و تنظیم دوربین با راحتی می توانید کیفیت و وضوح تصاویر خود را بالا ببرید.

· استفاده از برنامه های ویرایشگر عکس

استفاده از برنامه های مختلف ویرایش عکس اکنون در بین افراد مختلف رواج بسیاری دارد. به طور کلی با استفاده از ویرایش عکس شما می توانید برخی از عوامل مزاحم را از تصویر حذف کرده و یا قسمتی از سوژه عکاسی را بولد تر کنید تا توجه بیشتری را جلب کند.

به یاد داشته باشید که برای عکاسی از محصول با استفاده از ویرایشگرها نمی توانید معجزه کنید! بنابراین لازم است در عکاسی دقت کافی داشته و در نهایت با استفاده از ویرایشگرهای مختلف نتیجه نهایی عکس خود را بهبود بخشید.

باتوجه به تنوع بالای برنامه های ویرایش عکس، بهتر است با توجه به حوزه فعالیت خود یکی از بهترین ها را انتخاب کرده و آموزش های لازم برای استفاده از آن برنامه را دنبال کنید.

· استفاده از قانون سه تایی برای کادربندی

انتخاب کادر مناسب یکی از مهم ترین نکات عکاسی محصول می باشد. یک قانون کلی برای کادربندی تحت عنوان قانون سه تایی وجود دارد. بنابر این قانون شما باید کادر تصویر خود را به صورت فرضی با دو خط افقی و دو خط عمودی، به ۹ مربع تقسیم کنید.

اکنون باید به این نکته توجه داشته باشید که سوژه عکاسی تان در مرکز و کانون این کادر بندی قرار نداشته باشد. در این صورت عکس جذاب تری از محصول خود خواهید داشت.

· ایده گرفتن از برندهای دیگر

عکاسی از محصول تاثیر بالایی در فروش شما خواهد داشت.
در کنار خلاقیت و نوآوری از دیگران ایده بگیرید.

امروزه با وجود شبکه های اجتماعی گسترده ای همچون پینترست، اینستاگرام و … بستر کافی و لازم برای کسب ایده از سایر برندها وجود دارد.

شما با بررسی نحوه عکاسی از محصول برندهای مورد علاقه تان و دقت در چگونگی طراحی های آن ها می توانید الهام گرفته و سبک خودتان را بنا بگذارید.

· عکاسی از محصول با مفهوم و کاربرد آن

یکی از تکنیک های خدمات عکاسی از محصول این است که به نحوی در تصویر کاربرد محصول نشان داده شود که مخاطب بتواند ارتباط بیشتری با آن بگیرد. به طور کلی تمایل خرید به محصولاتی که در عکس های تبلیغاتی آنها کاربردشان واضح است بیشتر می باشد.

به عنوان مثال اگر قصد عکاسی از یک وسیله تزئینی را دارید، می توانید با قرار دادن آن محصول در دکور یک میز و عکاسی از آن به نحوی که محصول مورد نظر شما در مرکز توجه قرار گیرد، یک نتیجه مطلوب داشته باشید.

· استفاده از آیتم های ساده در عکاسی محصول

به یاد داشته باشید که طراحی صحنه عکاسی از محصول باید به گونه ای باشد که توجه را از آیتم های دیگر موجود در تصویر گرفته و به محصول ختم کند. بنابراین بهتر است برای عکاسی محصول پس زمینه های روشن، سفید و ساده را تا حد امکان انتخاب کنید.

به عنوان مثالی دیگر اگر لازم بود از پایه ای برای نشان دادن بهتر محصول استفاده شود، حتما از پایه های ساده کمک بگیرید. به طور کلی فراموش نکنید که محصول شما نباید در زیبایی و شلوغی پس زمینه یا آیتم های دیگر گم شود.

· عکاسی از محصول با جزئیات و زوایای مختلف

عکاسی از محصول با زوایای مختلف به مخاطب کمک میکند که با جزئیات محصول شما ارتباط بیشتری برقرار کند. به طور کلی با عکاسی از زوایای مختلف می توانید بهترین زاویه را برای نمایش دادن محصول خود بیابید.

از طرف دیگر به این نکته توجه داشته باشید که مشخص بودن جزئیات محصول باعث می شود مخاطب درک بهتری از محصول شما داشته باشد و با آن ارتباط بیشتری بگیرد.

تاثیر عکاسی از محصولات برای فروش چیست؟

اکنون که با نحوه عکاسی از محصول در خانه با استفاده از موبایل یا دوربین های نیمه حرفه ای آشنا شده اید، خالی از لطف نیست که کمی با تاثیر عکاسی در حوزه های مختلف آشنا شوید.

· عکاسی از محصولات غذایی

عکاسی باکیفت از محصولات غذایی یکی از ساده ترین راه ها برای جلب اعتماد و افزایش مشتری، برای بیزینس هایی همچون کارخانه ها و شرکت های تولید کننده مواد عذایی، رستوران ها، کافی شاپ ها و … می باشد.

نتیجه کنار هم قرار گرفتن کیفیت مواد غذایی یک برند و عکاسی محصول حرفه ای می تواند جایگاه آنها را در بازار داغ محصولات غذایی به ثبات خوبی برساند. همیشه به یاد داشته باشید که سرآشپزهای حرفه ای و معروف بر این عقیده اند که انسان در ابتدا با چشم خود غذا می خورد!

عکاسی از محصول غذایی تاثیر زیادی برای جذب مشتری دارد.
فراموش نکنید انسان ابتدا با چشم خود غذا می خورد!

· عکاسی از محصولات هنری

نحوه عکاسی از محصول هنری باید به شکلی باشد که چشمان مخاطب را برای چند لحظه خیره کند. از طرف دیگر مشخص بودن ظرافت به کار رفته در محصولات هنری در عکس های منتشر شده به خوبی می تواند مخاطب را به سمت خرید محصول شما جذب کند.

از آنجایی که خرید محصولات هنری اولویت افراد برای زندگی روزمره نمی باشد، کیفیت و زیبایی عکاسی از محصول هنری به مراتب بیشتر از سایر محصولات دارای اهمیت می باشد. کمک گرفتن از افراد حرفه ای در این زمینه مانند تیم ویدینو به شما کمک بسیار بزرگی خواهد کرد. 

· عکاسی از محصولات آرایشی

مهم ترین نکته در عکاسی از محصول آرایشی این است که سوژه عکاسی شما باید به گونه ای باشد که مخاطب در یک نگاه هم کارایی و کاربرد محصول را ببند و هم برند را. البته استفاده از ایده های خلاقانه و ایجاد جلوه های بصری زیبا در کنار محصول نیز می تواند سبب جذب نگاه مخاطب شود.

به یاد داشته باشید که نور پردازی مناسب و زاویه بندی درست موقعیت قرارگیری محصول، مهم ترین مرحله برای عکاسی از محصولات آرایشی می باشد.

کلام پایانی

شرکت های زیادی در حوزه خدمات عکاسی از محصول فعالیت داشته و طبیعتاً در این زمینه شاهد طیف مختلف قیمت عکاسی از محصول و خروجی هایی با کیفیت متفاوت هستیم. به این نکته توجه داشته باشید کگه صرف هزینه برای خدمات عکاسی از محصول حرفه ای که فرو.ش بیشتر را برای شما در پی داشتهع باشد یک اقدام اقتصادی محسوب می شود.

تیم استودیو خلاقیت ویدینو علاوه بر ارائه خدمات عکاسی از محصول به صورت حرفه ای با برگزاری دوره های آموزش مجازی عکاسی از محصول و موبایل گرافی، به شما کمک میکند که خودتان بتوانید عکس های خلاقانه ای گرفته و کسب و کار اینترنتی خود را رونق بخشید.

توصیه می شود در صورت تمایل مقالات دیگر ویدینو در حوزه معرفی بهترین لنز برای عکاسی پرتره، بهترین برنامه ساخت تیزر تبلیغاتی و اپلیکیشن ساخت استوری تبلیغاتی را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات