عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی یکی از مهم ترین شاخه های عکاسی می باشد و همانطور که از نامش پیداست در این حوزه عکس ها به منظور تبلیغات یک کالا یا خدمات و برای استفاده در حوزه های تجاری ثبت می شوند. عکاسی تبلیغاتی دارای نکات و قواعدی است که در این مطلب به آن می پردازیم.
عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی چیست؟ چرا عکاسی تبلیغاتی مهم است؟ برای انجام عکاسی تبلیغاتی به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ و … همه و همه سوالاتی هستند که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد. در این مطلب سعی داریم پاسخی درخور و جامع برای این پرسش ها بیاوریم، پس تا انتها همراه ویدینو بمانید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

همانطور که می دانید هنر عکاسی از زیرشاخه های بسیاری تشکیل شده است. در این بین عکاسی تبلیغاتی به ثبت تصاویر با هدف تبلیغ و معرفی یک محصول یا خدمات می پردازد.

بنابراین یک عکاس تبلیغاتی علاوه براینکه در عکس گرفتن حرفه ای است باید خلاق باشد و بتواند با هوشمندی تمام عکسی بگیرید که در چند ثانیه کوتاه جذب مشتری کند!

به طور کلی محصولات یک برند، کالاهای یک فروشگاه، خدمات افراد یا شرکت ها و مورادی از این قبیل، سوژه های عکس برداری در حوزه عکاسی تبلیغاتی یا Advertising photography می باشند.

هنر عکاسی تبلیغاتی به دنبال این است که با یک یا چند تصویر بتواند یک برند را به مخاطبانش بشناسد و یا در کنار معرفی یک محصول با نشان دادن کابرد آن برای کسب و کارها جذب مشتری کند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که تمامی برندهای بزرگ و کوچک برای ماندن در بازار داغ رقابتی که وجود دارد به عکاسی تبلیغاتی نیازمندند.

چرا عکاسی تبلیغاتی مهم است؟

رساندن پیام اصلی یک محصول مهم ترین هدف عکاسی تبلیغاتی می باشد.

زمانی که از خیابان ها میگذرید، اولین چیزی که در بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی توجه شما را جلب میکند چیست؟ یا زمانیکه یک تراکت تبلیغاتی به دست شما میدهند، در اولین نگاه چه چیزی را می بینید؟

درست است، تصویر یا به عبارت دیگر عکس موجود در بنر یا تراکت! بنابراین می توان نتیجه گرفت که میزان جذابیت عکس های تبلیغاتی با میزان بازخوردی که از آن تبلیغات گرفته می شود رابطه مستقیمی دارد. هرچه عکس جذاب تر باشد و مفهوم تبلیغات را بهتر برساند، مشتری بیشتری به سمت خرید آن کالا یا استفاده از آن خدمات پیش میرود.

می توان این گونه بیان کرد که عکس ها نسبت به نوشته و … بهتر می توانند مفهوم را منتقل کنند و به طور کلی تمایل مردم نسبت به تماشای محتواهای بصری زیبا مانند عکس و ویدیو نسبت به متن بیشتر است.

به همین دلیل است که برای رشد در زمینه تجارت و فروش، استفاده از خدمات عکاسی تبلیغاتی حرفه ای و همچنین ساخت تیزر تبلیغاتی و نشر آنها در شبکه های اجتماعی مختلف، مجلات، بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی و … از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای عکاسی تبلیغاتی چه اطلاعاتی لازم است؟

کسی که قصد دارد در حوزه عکاسی تبلیغاتی فعالیت داشته باشد نسبت به عکسی که صرفاً یک عکاس حرفه ای است و می تواند عکس های فوق العاده جذابی از مناظر، طبیعت، انسان و … ثبت کند، لازم است اطلاعات وسیع تری داشته باشد.

فعالیت در حوزه عکاسی تبلیغاتی نیازمند داشتن اطلاعاتی در زمینه های شیوه های بازاریابی، روانشناسی فروش، تکنیک های فروش بیشتر، ذهن خلاق در زمینه تبلیغات، اصول عکاسی حرفه ای، زیبایی شناختی، شناخت روانشناسی رنگ ها و تاثیر آنها در جذب مخاطب و … می باشد.

بنابراین برای اینکه بتوانید یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای شوید علاوه بر یادگیری تکنیک های مختلف عکاسی، باید با تیکه بر هوش و استعدادتان در رابطه با مواردی که نام بردیم نیز اطلاعات لازم را به دست آورید.

عکاسی تبلیغاتی برای چه کسب و کارهایی کاربرد دارد؟

برای عکاسی تبلیغاتی باید خلاق بود.

همانطور که عکاسی تبلیغاتی یکی از زیر شاخه های هنر عکاسی محصوب می شود، عکاسی تبلیغاتی نیز از زیرشاخه های متفاوتی تشکیل شده است. به عنوان مثال :

  1. عکاسی تبلیغاتی غذا: در صنعت تولید مواد غذایی، رستوران ها، کافی شاپ، فست فود، سفره خانه و … با هدف نشان دادن زیباترین و وسوسه انگیزترین تصاویر از غذاها برای جذب مشتری استفاده می شود.
  2. عکاسی تبلیغاتی خودرو: قابل استفاده در صنعت تولید خودرو، نمایشگاه های ماشین و … برای معرفی محصولات جدید، ویژگی های قابل توجه یک خودرو خاص، زیبایی های ظاهری و … می باشد.
  3. عکاسی تبلیغاتی معماری: برای تبلیغ هنر طراحان دکوراسیون داخلی، ثبت نمونه کار طراحان ساختمانی، ثبت تصاویر مورد استفاده برای فروش یا اجاره املاک، تبلیغ کلیه مشاغل حوزه ساختمانی و … از عکاسی معماری داخلی استفاده می شود.
  4. عکاسی تبلیغاتی جواهرات: رقابت در بین فعالان حوزه تولید و فروش جواهرات بسیار زیاد است. بنابراین ثبت عکس هایی که شکوه و زیبایی یک محصول را به نمایش بگذارد از اهمیت بالایی برخوردار می شود.
  5. عکاسی تبلیغاتی از محصول: تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک، مخصوصاً آنلاین شاپ ها برای معرفی محصولات خود مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و … از عکاسی تبلیغاتی استفاده میکنند.
  6. عکاسی تبلیغاتی هوایی: عکاسی و فیلم برداری هوایی یکی از بهترین راه های تبلیغات برای کارخانجات، مجتمع های تجاری و تفریحی، اقامتگاه و بوم گردی ها و … می باشد.

مهم ترین تکنیک ها و نکات عکاسی تبلیغاتی چیست؟

برخی از نکات مهم برای کسب بهترین نتیجه از عکاسی تبلیغاتی را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد:

عکاسی تبلیغاتی برای رشد کسب و کار مهم است.

  1. تکنیک های مختلف عکاسی و نحوه استفاده از تنظیمات دوربین را به خوبی بیاموزید.
  2. آشنایی با روش های مختلف نورپردازی و نحوه استفاده از نورپردازی طبیعی یا مصنوعی به صورت اصولی در عکس های شما بسیار تاثیرگذار است.
  3. آشنایی و تسلط بر یک یا چند برنامه حرفه ای و نیمه حرفه ای ویرایش عکس برای حذف عناصر اضافه موجود در عکس، تنظیم نور و رنگ و … از واجبات این راه می باشد.
  4. برای عکاسی تبلیغاتی از بک گراند های ساده و تا حد امکان با رنگ های خنثی استفاده کنید. بک گراندهای شلوغ باعث می شود که توجه مخاطب از سوژه اصلی شما منحرف شود.
  5. عکاسی تبلیغاتی را از زاویه ها و نماهای متفاوت انجام دهید. نشان دادن جزئیات به مخاطب باعث جلب اعتماد ایشان می شود.
  6. عکس هایی که در این حوزه نشر می دهید باید از کیفیت و رزولوشن بالایی برخوردار باشند. استفاده از سه پایه یکی از راه هایی است که با جلوگیری از لرزش دوربین، کیفیت را بالا میبرد
  7. استفاده از لوگو یا مشخصه برند مورد تبلیغ را فراموش نکنید.
  8. از تکنیک های مختلف روانشناسی رنگ ها برای جذب بیشتر مخاطب در عکاسی تبلیغاتی خود استفاده کنید.
  9. با تنظیم فاصله مناسب از سوژه به تصاویر خود عمق بدهید.

در زمینه عکاسی تبلیغاتی استودیو ویدینو چه کمکی به شما میکند؟

همانطور که گفتیم برای اینکه بتوانید در بین رقبای خود در حوزه های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشید، تبلیغات حرفه ای و خلاقانه به شما کمک بزرگی میکند.

در این راه می توانید از افراد حرفه ای کمک بگیرید و از نتیجه کار لذت ببرید! ما در تیم استودیو خلاقیت ویدینو به طور تخصصی در زمینه عکاسی و فیلم برداری تبلیغاتی فعالیت کرده و آماده خدمت رسانی به شما همراهان عزیز هستیم.

شما می توانید برای دریافت مشاوره آنلاین و اطلاع از شرایط همکاری از طریق شماره 09120853410 با ما در ارتباط باشید.

کلام پایانی

اکنون که با مفهوم عکاسی تبلیغاتی آشنا شده اید، مطالعه مقالاتی از قبیل عکاسی از محصول، عکاسی از محصول در خانه، ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی، عکاسی از لباس برای اینستاگرام، آموزش ساخت استوری تبلیغاتی با گوشی و عکاسی از محصول برای اینستاگرام می تواند برای شما مفید بوده و در این راه به شما کمک کند.

 

 

 

 

 

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهسوالاتتماسارتباط با ما