ساخت فیلم مستند

ساخت فیلم مستند

ساخت فیلم مستند راهی است که به واسطه آن می توان جنبه های مختلف وقایع زندگی، حوادث، تجارب زندگی افراد و … را برای عموم افراد به عرصه نمایش گذاشت و در حقیقت دنیای واقعی را به تصویر کشید

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش ساخت فیلم مستند با ما در تماس باشید

نمونه کار های ساخت فیلم مستند

قبل
بعدی

درباره ساخت فیلم مستند

ساخت فیلم مستند راهی است که به واسطه آن می توان جنبه های مختلف وقایع زندگی، حوادث، تجارب زندگی افراد و … را برای عموم افراد به عرصه نمایش گذاشت و در حقیقت دنیای واقعی را به تصویر کشید. به طوری که به راحتی می توان با استفاده از ساخت فیلم مستند کوتاه، در رابطه با موضوعی خاص فرهنگ سازی کرد.

فیلم های مستند در صورتیکه داستان روایی جذابی داشته و به صورت حرفه ای فیلم برداری و تدوین شده باشند به راحتی می توانند مخاطبان زیادی کسب کنند. به همین دلیل برای ساخت فیلم مستند باید از افراد حرفه ای در این حوزه استفاده کرد.

ساخت فیلم مستند در زمینه های مختلفی از جمله مستندهای شخصی و تبلیغاتی کوچک، مستند بیوگرافی، مستد تاریخی، مستند تاریخچه شرکت یا سازمان، مستند روایتی، مستندهای بزرگ میدانی و شهری، مستند حیاط وحش و مستند صنعت صورت می گیرد.

هدف از ساخت فیلم مستند چیست؟

با ساخت فیلم مستند در سبک های متفاوت می توان اهداف مختلفی را دنبال کرد. به عنوام مثال با ساخت فیلم مستند شخصی و تبلیغاتی می توان به دنبال جذب مخاطب بود. اما اصلی ترین هدف از ساخت فیلم مستند را می توان بیان حقیقت و واقعیت عنوان کرد.

دسته بندی کلی فیلم های مستند چیست؟

·       مستند واقع گرا:

سبک مستند سازی واقع گرا در واقع مادر مستندسازی می باشد. مستند هایی که به روایت حقایق زندگی یک فرد می پردازند در این دسته قرار می گیرند.

·       مستند مشاهده ای:

در این سبک مستند هیچ گونه دیالوگی رد و بدل نمی شود و فیلم بردار هیچ دخالتی در روند داستانی نخواهد داشت. در واقع سوژه مورد نظر از وجود دوربین بی اطلاع است و واقعیت ثبت می شود.

·       مستند مشارکتی:

این سبک مستند سازی کاملا برنامه ریزی شده و با انجام تحقیقات صورت می گیرد و سوژه کاملاً نسبت به وجود دوربین و سیر داستانی مطلع است.

·       مستند انعکاسی:

حضور مستند ساز درون تصویر و بیان سیر داستانی مستند توسط ایشان اصلی ترین ویژگی سبک مستند سازی انعکاسی می باشد.

·       مستند اجرایی:

مستند های اجرایی در واقع داستانی هستند که نشات گرفته از واقعیت ها در کنار تصورات ذهنی مستند ساز می باشند.

·       مستند حیات وحش:

یکی از زمانبر ترین انواع مستند، مستند سازی حیات وحش می باشد. در این سبک نحوه زندگی روزمره حیوانات و جانوران از تمام جوانب به تصویر کشیده می شود.

·       مستند قوم نگاری:

مستند قوم نگاری به نحوه زندگی، فرهنگ، رسوم، مشاعل و ویژگی های بازر هر قوم می پردازد. این سبک مستند سازی در راستای آشنایی عموم مردم با نژادها و قومیت های مختلف انجام می شود.

مراحل ساخت فیلم مستند در ویدینو چگونه است؟

اولین قدم برای ساخت فیلم مستندف انتخاب سوژه می باشد. هرچه علاقه شما به سوژه انتخابیتان بیشتر باشد، خلاقیت و انگیزه بیشتری در زمنیه کسب اطلاعات درباره آن خواهید داشت.

در قدم بعدی باید در رابطه با سوژه انتخابی خود تحقیقات گسترده ای انجام داده و آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهید. پس از کسب تمامی اطلاعات نوبت به ثبت این وقایع توسط دوربین می باشد.

در این مرحله شما باید از یک گروه فیلم برداری حرفه ای و مسلط کمک بگیرید. زیرا در ساخت فیلم مستند تنها بیان حقیقت کافی نیست، بلکه شیوه فیلم برداری و تدوین فیلم تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد.

برای این کار شما می توانید از تیم استودیو خلاقیت ویدینو کمک بگیرید. شما می توانید اهداف خود را برای تیم ما شرح داده و یک سناریو قوی به همراه فیلم برداری و ادیت حرفه ای مستند از ما تحویل بگیرید!

تعرفه ساخت فیلم مستند چقدر است؟

بدیهی است که هزینه ساخت فیلم مستند می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. به عنوان مثال هزینه ساخت یک مستند روایتی که در محل خاص و سرپوشیده فیلم برداری می شود با هزینه مستند حیات وحش یا مستند شهری کاملاً متفاوت است!

بنابراین عواملی همچون تعداد دوربین ها و افراد لازم برای فیلم برداری، استفاده یا عدم استفاده از تصویربرداری هوایی، مکان و زمان فیلم برداری، نحوه تدوین و ادیت ویدیو و … بر تعرفه ساخت فیلم مستند تاثیرگذار هستند.

شما می توانید از طریق شماره 09120853410 با ما در ارتباط بوده و با بیان نیاز خود نسب به هزینه ساخت فیلم مستند مد نظرتان مطلع شوید.

 

خانهتماسارتباط با ما