تولید محتوای اینستاگرام– 5 ایده فوق العاده

تولید محتوای اینستاگرام زمانی برای شما موفقیت آمیز خواهد بود که براساس اصول و پلتفرم اینستاگرام ایجاد شده باشد. باتوجه به اینکه این روزها افراد زیادی در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته و باهم رقابت میکنند، آشنایی با اصول تولید محتوا اینستاگرام رمز موفقیت و پیشی گرفتن شما از سایر رقبا می باشد.
تولید محتوای اینستاگرام اصولی به پیشرفت شما کمک میکند.

تولید محتوای اینستاگرام می تواند باتوجه به هدف شما در زمینه های مختلفی صورت گیرد. آنچه که در این راه اهمیت دارد موضوع محتوا نیست، بلکه رعایت اصول تولید محتوای اینستاگرام در کنار خلاقیت می باشد!

در این مقاله از ویدینو سعی داریم هرآنچه لازم است در این باره بدانید برای شما بیان کنیم. همچنین در انتها تعدادی ایده فوق العاده و جذاب برای شروع تولید محتوا در راستای آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به شما خواهیم آموخت. پس تا انتها همراه ما بمانید.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

این روزها کمتر کسی را میتوان یافت که اینستاگرام را نشناسد و از آن استفاده نکند! فراگیر شدن استفاده از این شبکه اجتماعی سبب شده است که اینستاگرام به یک محیط عالی برای کسب درآمد تبدیل شود.

به طور کلی هرنوع عکس، فیلم و متنی که شما در این پلتفرم منتشر کنید یک محتوا می باشد. انواع تولید محتوا در اینستاگرام را می توان به دو دسته کلی محتواهای مفید و آموزنده و محتواهای سطحی و حاشیه ای که به آنها محتوای زرد نیز گفته می شود تقسیم کرد.

تولید محتوای اینستاگرام زمانی که برای مخاطب سرگرم کننده بوده و یا در راستای آموزش یک علم یا مهارت باشد، مفید خواهد بود و باعث رشد شما در این فضا خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه :

مراحل اصولی تولید محتوا اینستاگرام

پلتفرم اینستاگرام به گونه ایست که شما تنها با پست و استوری گذاشتن نمی توانید به هدف خود برسید! بنابراین اگر میخواهید برای کسب درآمد از پیج های فروشگاهی یا بلاگری اقدام کنید، برای تولید محتوای اینستاگرام باید برنامه ریزی داشته و طبق مراحل زیر عمل کنید. صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام همینجاست!

مرحله اول : مشخص کردن هدف

اگر کمی در اینستاگرام بگردید با انبوهی از پیج های فروشگاهی یا بلاگری مواجه خواهید شد که مخاطبان بسیار کمی دارند و در رقابت اصلا حضوری ندارند! اما چرا؟

امروزه هر کسب و کاری را که مشاهده کنید در اینستاگرام یک پیج ایجاد میکند ولی اصول تولید محتوای اینستاگرام را نمیداند! در قدم اول شما باید هدف خودتان را از ایجاد پیج مورد نظرتان کاملاً واضح مشخص کنید.

اصلی ترین هدف از ایجاد پیج و تولید محتوای اینستاگرام برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک موارد زیر می باشد:

  1. رشد تعداد مشتری و مخاطب
  2. تشکیل یک شبکه از مشتری ها
  3. داشتن تعامل همیشگی با مشتری برای حفظ وفاداری او

اکنون که هدف خود را مشخص کرده اید راحت تر می توانید قدم های بعدی را بردارید.

مرحله دوم : انتخاب موضوع تولید محتوا اینستاگرام

برای شروع تولید محتوای اینستاگرام یکی از بهترین ایده ها برگزاری مسابقه می باشد.

فراموش نکنید که برای تولید محتوای اینستاگرام از این شاخه به آن شاخه نپرید! پس از آنکه هدف خود را از تولید محتوا و فعالیت در اینستاگرام مشخص کردید، لازم است که باتوجه به هدف، استعداد و … یک موضوع واحد را برای تولید محتوای اینستاگرام انتخاب کنید.

به عنوان مثال یک نقاش می تواند تصاویری از هنر خود به اشتراک بگذارد. یک بلاگر می تواند در حوزه تولید محتواهای طنز فعالیت داشته باشد. یک معلم میتواند محتواهای آموزشی منتشر کند. یک پیج فروشگاهی محصولات خود را عرضه میکند و …

بنابراین انتخاب موضوع تولید محتوای اینستاگرام کاملاً به خودتان بستگی دارد. به یاد داشته باشید که علاوه بر داشتن موضوع واحد، وجود یک پالت رنگی یکسان برای محتواها نیز می تواند جذاب و برای مخاطب دلنشین باشد.

مرحله سوم : شناخت مخاطب هدف

زمانی می توانید تولید محتوای اینستاگرام را حرفه ای انجام دهید که مخاطب خود را بشناسید و براساس نیاز و تمایلات او محتوا تولید کنید. شناخت مخاطب به شما کمک میکند که محتواهایتان بیشتر دیده شود.

برای شناخت بهتر مخاطبانتان موارد زیر را انجام دهید:

  1. با کمک گرفتن از قسمت اینسایت اینستاگرام نسبت به سن، جنسیت، زمان فعالیت، محل زندگی و … مخاطبانتان اطلاعاتی کسب کنید.
  2. بررسی کنید که چه کسانی بیشترین تعامل را با محتواهای شما دارند.
  3. با پرسیدن سوال های مختلف نسبت به علاقمندی گروه مخاطبان خود اطلاعاتی کسب کنید.

مرحله چهارم : برنامه ریزی داشته باشید.

حضور شما در اینستاگرام باید برنامه ریزی شده باشد. بزرگترین اشتباه برخی از پیج های فروشگاهی و … عدم برنامه ریزی برای انتشار محتوا می باشد.

اگر شما یک روز پست و استوری بگذارید و سپس پیج را به حال خود رها کنید و تا چند روز فعالیتی نداشته باشید باعث می شود که هیچگاه دیده نشوید. بنابراین برای موفقیت در این راه باید یک تقوم محتوایی برای انتشار پست، استوری و تعامل با مخاطبان خود داشته باشید.

مرحله پنجم : شناخت ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام

بدیهی است که داشتن یک گوشی هوشمند که دوربین آن از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد برای شروع تولید محتوای اینستاگرام کفایت میکند. اما قطعاً هرچه پیش بروید و پیشرفت کنید به ابزار پیشرفته تری نیز احتیاج خواهید داشت.

به عنوان مثال برای ارتقا کیفیت عکس و فیلم های خود به ابزار نورپردازی استاندارد نیاز دارید که از جمله پرکاربردترین آنها رینگ لایت می باشد. همچنین باتوجه به نوع فعالیت خود به سه پایه، بک دارپ عکاسی و … نیز نیاز خواهید داشت.

از طرف دیگر شناخت برنامه های ویرایش عکس و فیلم نیز برای تولید محتوای اینستاگرام از واجبات می باشد. از جمله محبوب ترین برنامه های ویرایش می توان به اپلیکیشن اینشات، کپ کات، کنوا، پیکس آرت، Storymaker و … اشاراه کرد.

پیشنهاد مطالعه : آموزش فیلمبرداری با موبایل ( انواع موبایل + اینستاگرام و یوتیوب)

 تولید محتوا اینستاگرام با هوش مصنوعی

این روزها نمی توان از محبوبیت هوش مصنوعی و استفاده از آن غافل شد. هوش مصنوعی آمده که در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه ما را به خواسته هایمان برساند.

تولید محتوا اینستاگرام با هوش مصنوعی زماینکه شما یک ایده جالب داشته باشید، یکی از سریعترین راه هاست. ابزارهای هوش مصنوعی بسیاری وجود دارد که هریک قابلیت های خاص خود را دارند. بنابراین برای تولید محتوا با کمک هوش مصنوعی باید آنها را به خوبی بشناسید.

در ادامه تعدادی از بهترین هوش مصنوعی هایی که برای تولید محتوای اینستاگرام می توانید از آنها کمک بگیرید را به شما معرفی خواهیم کرد.

هوش مصنوعی Optimo

یکی از بهترین ابزارهای ایده پردازی برای محتوای reel اینستاگرام می باشد. انتشار reel  بریا رتبه گرفتن در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اگر برای ساخت ریل مرتبط با پیج خود ایده ندارید، به راحتی می توانید در Optimo موضوع مورد نظر خود را سرچ کرده و ایده های جالبی دریافت کنید.

هوش مصنوعی Lumen5

با کمک این هوش مصنوعی می تواند متن های خود را فقط در چند ثانیه کوتاه به ویدیو تبدیل کنید. نحوه کار Lumen5 بدین گونه است که متن مورد نظر شما را قسمت های کوچکتر تقسیم کرده و هریک را روی یک قالب قرار میدهد، سپس تمامی قسمت ها را بایکدیگر ادغام کرده و یک ویدیو جذاب به شما تحویل میدهد.

برای تولید محتوای اینستاگرام می توانید از انواع هوش مصنوعی ساتفاده کنید .

هوش مصنوعی Simplified

بدون شک این هوش مصنوعی یکی از بهترین هاست! با کمک این ابزار می توانید هر عکسی می خواهید بسازید. کافیست آنچه در ذهن دارید برای هوش مصنوعی توصیف کنید و سپس یک تصویر زیبا براساس توصیفات خود دریافت کنید.

هوش مصنوعی Wavve

یکی دیگر از هوش مصنوعی هایی که برای تولید محتوا در اینستاگرام بسیار کارآمد است، Wavve می باشد. این هوش مصنوعی هرچه شما بخواهید را به یک فایل صوتی تبدیل میکند.

بنابراین اگر نمی خواهید متن ویدیو را با صدای خودتان ضبط کنید به راحتی می توانید با کمک این هوش مصنوعی در کمترین زمان ممکن یک فایل صوتی زیبا ایجاد کنید.

 تولید محتوا ویدیویی اینستاگرام

زمانی که در اکسپلور میگردید چه نوع محتوایی بیشتر شما را جذب میکند؟ آمارها نشان میدهد که محتواهای ویدیویی نسبت به محتوای تصویری و متنی، 5 برابر مخاطبان بیشتری دارد.

از همین یک جمله می توان نتیجه گرفت که برای تولید محتوای ایسنتاگرام و موفقیت در این راه نباید از تولید محتوای ویدیویی غافل شد. محتواهای ویدیویی را می توان در انواع مختلف پست، استوری، ریلز، لایو و … منتشر کرد.

برای تولید محتوای ویدیویی اینستاگرام به خاطر داشته باشید که شروع جذاب بسیار اهمیت دارد. به طور میانگین شما 3 الی 5 ثانیه ابتدایی محتوای ویدیویی فرصت دارید که مخاطب را به تماشای ادامه محتوا ترغیب کنید.

پیشنهاد مطالعه : انواع تولید محتوای ویدیویی

 تولید محتوا اینستاگرام با گوشی

همانطور که پیش تر گفتیم داشتن یک گوشی با دوربین باکیفیت برای تولید محتوای اینستاگرام کافیست. فراموش نکنید که خلاقیت و ایده پردازی از ابزار اهمیت بیشتری دارد.

از طرف دیگر گوشی شما همیشه همراهتان است، بنابراین شما در هر لحظه می توانید با توجه به موقعیت پیش آمده یک محتوای جذاب بسازید.

پیشنهاد مطالعه : ساخت ویدیو برای اینستاگرام

5 ایده فوق العاده تولید محتوای اینستاگرام

اگر شما نیز در ابتدای راه تولید محتوا قرار داشته باشید و هنوز با صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام آشنایی نداشته باشید، قطعا برای شروع ایده پردازی نیاز به راهنمایی دارید. در ادامه تعدادی از بهترین ایده های تولید محتوا که برای شروع می توانید از آنها کمک بگیرید برای شما آورده ایم.

ایده تولید محتوای اینستاگرام 1 : آموزش تخصصی

یکی از بهترین ایده هایی که برای شروع تولید محتوا در فضای اینستاگرام می توانید اجرا کنید، ساخت پست های آموزشی در حوزه مهارت و تخصصتان است.

به یاد داشته باشید که مخاطب همیشه برای یادگیری نکات جدید و جالب در حوزه مورد علاقه اش، مشتاق است. استفاده از این اشتیاق به یادگیری می تواند برگ برنده شما باشد!

به عنوان مثال اگر در زمینه صنایع دستی فعالیت میکنید، می توانید ویدیوهای آموزشی از نحوه کار خود منتشر کنید و … . زمانی این ایده شما را موفق خواهد کرد که ایده های نو داشته باشید و آنچه را آموزش دهید که هرکسی نمی داند!

ایده تولید محتوای اینستاگرام 2 : تولید محتوای مناسبتی

برای تولید محتوای اینستاگرام باید برنامه ریزی و تقویم محتوایی داشت.

پیش تر گفتیم که برنامه ریزی و داشتن تقویم محتوایی یکی از اصولی است که برای تولید محتوا در اینستاگرام باید رعایت کنید. برای این منظور می توانید با یک بررسی کلی مناسبت های ملی و جهانی، هر مناسبی که با حوزه فعالیت شما مرتبط است را پیدا کنید.

سپس با برنامه ریزی یک محتوای مناسب برای آنها تهیه و در زمان مورد نظر منتشر کنید. پست و استوری گذاشتن در مناسبت های عمومی سبب افزایش نرخ تعامل مخاطب با شما می شود.

ایده تولید محتوای اینستاگرام 3 : برگزاری مسابقه

یکی از راه هایی که به خوبی می تواند باعث افزایش نرخ تعامل مخاطب با شما گردد، برگزاری مسابقه است. مسابقات ایسنتاگرامی به اشکال مختلفی برگزار می شود.

به عنوان مثال می توانید براساس محتواهای خود از مخاطب سوال بپرسید و یا از بین لایک و کامنت های یک پست یا استوری خاص قرعه کشی کرده و جایزه های کوچکی به مخاطب بدهید.

ایده تولید محتوای اینستاگرام 4 : نمایش پشت صحنه

تا به حال قسمت های خاصی از پشت صحنه فیلم های طنز را دیده اید؟! در بسیاری از موارد پشت صحنه نسبت به صحنه اصلی از جذابیت بیشتری برای مخاطب برخوردار است.

بنابراین یکی دیگر از ایده هایی که به عنوان ایده تولید محتوای اینستاگرام می توانید به کار ببرید، نشان داده پشت صحنه مربوط به فعالیتتان به مخاطب است.

البته فراموش نکنید که پشت صحنه ی مد نظرتان باید شامل یک نکته جالب، یک طنز یا یک اتفاق غیرمنتظره بوده که برای مخاطب جذاب باشد. بنابراین هر پشت صحنه ای نیز ارزش استفاده به عنوان تولید محتوا ندارد!

ایده تولید محتوای اینستاگرام 5 : استفاده از میم ها و آهنگ های ترند

فضای اینستاگرام به گونه ایست که در یک برهه زمانی خاص یم تصویر، متن، آهنگ و یا صدای خاصی را به یک محتوای ترند تبدیل کرده و به تعداد زیادی از افراد آن را نشان خواهد داد.

اگر بتوانید از میم ها و موضوعات ترند در زمان مناسب و در راستای فعالیت خودتان استفاده کنید، برگ برنده تان را بازی کرده اید!

کلام پایانی

همانطور که پیش تر نیز گفتیم برای تولید محتوای اینستاگرام، خلاقیت و نوآوری حرف اول را میزند. بنابراین در جهت استعدادهای خود تلاش کنید. برای انواع تولید محتوای اینستاگرام از جمله ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام می توانید از تیم حرفه ای استودیو خلاقیت ویدینو کمک بگیرید.

 

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهتماسارتباط با ما