ساخت کلیپ معرفی محصول

طبق آمارهایی که وجود دارد، ساخت کلیپ معرفی محصول مهم ترین عامل در افزایش فروش یک محصول می باشد. معرفی ویژگی های یک محصول به شیوه ای جذاب و متفاوت در کنار رعایت اصول ساخت کلیپ معرفی محصول سبب تبدیل تعداد بیشتری از بیننده ها به مشتری خواهد شد. تا انتها همراه ویدینو بمانید.
ساخت کلیپ معرفی محصول برای افزایش فروش لازم است.

ساخت کلیپ معرفی محصول امروزه به یکی از اصلی ترین شیوه های تبلیغاتی برای افزایش فروش محصول تبدیل شده است. با استفاده از ساخت کلیپ می توان محصولات را به شیوه ای متفاوت به مخاطب معرفی کرد.

با استفاده از ساخت کلیپ معرفی محصول شما به راحتی می توانید به روشی متفاوت و جذاب به مخاطب نشان دهید که محصول شما چیست، چه ویژگی هایی دارد و چرا باید آن را بخرند!

همین روش معرفی محصول باعث می شود که احساس نیاز در مخاطب شکل گرفته و او را به مشتری تبدیل کند. در ادامه هرآنچه لازم است برای آشنایی با اصول ساخت کلیپ معرفی محصول بدانید برای شما آورده ایم.

منظور از ساخت کلیپ معرفی محصول چیست؟

هر ویدیو و کلیپی که در راستای معرفی ویژگی ها و کاربرد یک محصول تولید شده و سبب افزایش اعتماد مشتری شود در این دسته قرار می گیرد. محصول شما می تواند فیزیکی باشد یا خدمات.

ساخت کلیپ معرفی محصول یکی از بهترین تکنیک ها در بازاریابی می باشد. کلیپ معرفی محول انواع مختلفی دارد که باتوجه به نوع کلیپ و مخاطبان می توانید آن ها را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنید.

برای ساخت کلیپ معرفی محصول در ابتدا باید مخاطب خود را بشناسید.

انواع ساخت کلیپ معرفی محصول چیست؟

در حالت کلی برای ساخت کلیپ معرفی محصول 3 روش متفاوت استفاده می شود که هریک ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

1.  ساخت تیزر تبلیغاتی

قطعاً انواع مختلف تیزرهای تبلیغاتی را در تلویزیون زیاد دیده اید. تیزرها همگی ویدیوهایی کوتاه و اغل زیر 30 ثانیه اند که در آنها سعی می شود با ایجاد جلوه های بصری زیبا شما را به خرید آن محصول ترغیب کند.

2. ساخت کلیپ توضیحی

ساخت کلیپ معرفی محصول به صورت توضیحی برای نشان دادن ویژگی ها و ظاهر محصول کاربرد دارد. این کلیپ ها معمولاً زمانی بین 30 الی 90 ثانیه دارند.

در این سبک کلیپ ویژگی های بیشتری از محصول نسبت به تیزر به مخاطب معرفی می شود. برای ساخت کلیپ معرفی محصول به صورت توضیحی، محصول در یک نور و زاویه خوب قرار گرفته و به طور همزمان ویژگی ها و کاربرد آن توضیح داده می شود.

3. ساخت کلیپ آموزشی

هدف از ساخت این نوع کلیپ نشان دادن چگونگی کارکرد محصول است. بنابراین در این نوع کلیپ به طور مستقیم سعی در قانع کردن مخاطب برای خرید محصول نداریم.

بلکه به صورت قدم به قدم آموزش استفاده از محصول خود را قرار می دهیم. در بسیاری از موارد همین آموزش می تواند مشتری را به سمت خرید سوق دهد. مدت زمان ساخت کلیپ معرفی محصول آموزشی باتوجه به پیچیدگی کارکرد محصول متفاوت است. می تواند 15 ثاینه باشد یا 15 دقیقه!

نحوه فیلمبرداری برای ساخت کلیپ معرفی محصول چگونه است؟

در انواع کلیپ معرفی محصول، سوژه و ستاره اصلی کلیپ محصول شما می باشد. بنابراین باید شرایط فیلمبرداری را به گونه ای مهیا کرد که ستاره کلیپ به خوبی نشان داده شود. برای فیلمبرداری ساخت کلیپ معرفی محصول رعایت نکات زیر به شما کمک میکند.

برای ساخت کلیپ معرفی محصول باید سناریو قوی داشته باشید.

  • اصول نورپردازی را رعایت کرده و تا حد امکان از تجهیزات اولیه نورپردازی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از لرزش دوربین در زمان فیلمبرداری از سه پایه استفاده کنید.
  • از پس زمینه های ساده و با رنگ های خنثی استفاده کنید.
  • از نماهای مختلف براساس سلیقه و مهارت خود فیلمبرداری کنید.

روش های مختلف فیلمبرداری برای ساخت کلیپ معرفی محصول

  • نمای گسترده : در این حالت کل محصول در یک فریم نمایش داده می شود.
  • نمای متوسط: اگر قرار است روی نقاط خاصی از محصول بیشتر تمرکز کنید، از حالت مدیوم شات استفاده کنید.
  • نمای نزدیک: تمام اجزای محصول به وضوح و با کیفیت بالا به مخاطب ارائه می شود.
  • Zoomshot: در این نما می توانید فاصله کانونی دوربین را تنظیم کنید تا تصویری نزدیک یا دورتر از محصول ایجاد کنید.
  • Panshot: در این حالت محصول ثابت است و دوربین به سمت بالا و پایین یا چپ و راست حرکت می کند.
  • حرکت آهسته: اسلوموشن جدای از ایجاد حالت دراماتیک و تاثیرگذار، زمان کافی را در اختیار مخاطب قرار می دهد تا به جزئیات محصول بیشتر توجه کند.
  • Pull focus shot: فوکوس دوربین را از یک شی در پیش زمینه به یک شی در پس زمینه منتقل می کنید، بنابراین با اینکار تمرکز مخاطب را برای تمرکز روی یک قسمت خاص تغییر می دهید.

نکات طلایی برای ساخت کلیپ معرفی محصول

رعایت برخی نکات ساده اما کاربردی باعث می شود که میزان تاثیرگذاری کلیپ شما به مراتب بیشتر شود. در ادامه تعدادی از این نکات را باهم بررسی می کنیم.

1. مخاطب خود را بشناسید.

قدم اول برای ساخت کلیپ معرفی محصول تاثیرگذار این است که شما بدانید چه کسانی با چه سن و سال و زبانی کلیپ شما را می بینند. به عنوان مثال ساخت کلیپ معرفی محصول که مخاطب آن کودکان هستند نسبت به افراد بزرگسال باید لحن و زبان ساده تری داشته باشد.

بنابراین لازم است از خودتان بپرسید که چه کسانی این کلیپ را میبینند؟ اهل کجا هستند؟ نیاز آنها چیست؟ آیا با استفاده از این محصول نیاز آنها رفع می شود؟ پاسخ این سوالات به شما کمک میکند که مراحل بعد را ساده تر پیش ببرید.

2. برای ساخت کلیپ معرفی محصول سناریو داشته باشید.

داشتن یک سناریو قوی برای ساخت کلیپ معرفی محصول یکی از واجبات است. کلیپ معرفی محصول شما باید دارای یک شروع و پایان جذاب باشد. باید بتوانید یک پیام مشخص را در مدت زمان کوتاه اما دقیق به مخاطب برسانید.

نوشتن یک سناریو قبل از شروع به ساخت کلیپ معرفی محصول به شما کمک میکند که مراحل تولید را نیز راحت تر پیش ببرید.

استفاده از نظرات مشتریان برای ساخت کلیپ معرفی محصول تاثیرگذار است.

3. استفاده از زیرنویس را فراموش نکنید.

در یک کلام می توان گفت که ساخت کلیپ معرفی محصول بدون زیرنویس کاملاً بی فایده است. اما چرا؟! نکته اول این است که شما باید مخاطبان ناشنوا و کم شنوا را نیز در نظر داشته باشید.

اما به طور کلی آمارهای موجود نشان میدهد که اکثر افراد ویدیوها را بدون صدا تماشا میکنند. بنابراین اضافه کردن زیرنویس به کلیپ باعث می شود که در هر شرایطی شما بتوانید پیام خود را به مخاطب برسانید.

4. مخاطب را دعوت به اقدام کنید.

اصلی ترین هدف از ساخت کلیپ معرفی محصول این است که مخاطب محصول شما را خریداری کرده و یا از خدمات شما استفاده کند. بنابراین بهتر است که در انتهای کلیپ خود مخاطب را دعوت به اقدام مد نظرتان کنید.

به عنوان مثال اگر سایت فروش دارید در پایان ویدیو آدرس سایت خود را قرار دهید و یا با توجه به پلتفرمی که ویدیو را در آن منتشر میکند لینک خرید و … قرار دهید.

5. از نظرات سایر مشتریان استفاده کنید.

واقعیت این است که مشتری نظر سایر مشتریان را نسبت به حرف صاحب برند بیشتر قبول دارد. بنابراین استفاده از پیام های رضایت مشتری ها، نظرات مثبت و منفی آنها، ویدیو یا تصاویری که ارسال کرده اند و … می تواند تاثیرگذاری کلیپ شما را بیشتر کند.

کلام پایانی

ساخت کلیپ معرفی محصول اگر با سناریو قوی، فیلمبرداری و ادیت حرفه ای همراه باشد بدون شک می توانید تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش شما داشته باشد.

شما می توانید در این راه از خدمات تیم حرفه ای استودیو خلاقیت ویدینو استفاده کنید. همچنین مطالعه دیگر مطالب ما از جمله فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب، ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی، نکات کاربردی برای عکاسی از محصول با موبایل، ایده عکاسی از محصول، عکاسی از محصول با گوشی، تولید محتوای ویدیویی چیست؟ و عکاسی از محصول برای سایت نیز می تواند برای شما مفید باشد.

 

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهتماسارتباط با ما