آموزش فیلمبرداری با موبایل ( انواع موبایل + اینستاگرام و یوتیوب)

باتوجه به اینکه این روزها استفاده از انواع شبکه های اجتماعی رواج یافته و همه روزه عکس و فیلم های زیادی در این فضا منتشر می شود، آموزش فیلمبرداری با موبایل به شما کمک میکند که محتواهای باکیفیت تری را انتشار دهید. در این مطلب هرآنچه لازم است بدانید برای شما آورده ایم.
آموزش فیلمبرداری با موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است.

آموزش فیلمبرداری با موبایل به شما کمک میکند که بدون نیاز به تجهیزات خاصی و با داشتن کمی خلاقیت بتوانید فیلم های باکیفیتی ضبط کرده و کم کم حرفه ای شوید.

آموزش فیلم برداری با گوشی سامسونگ و آموزش فیلم برداری با گوشی شیائومی که این روزها بیشترین استفاده را در بین مردم دارند تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. بنابراین برای آموزش فیلمبرداری با موبایل فارغ از مدل و نوع گوشی لازم است که با اصول فیلمبرداری آشنا شوید.

7 نکته طلایی آموزش فیلمبرداری با موبایل

بدیهی است که امروزه شبکه های مجازی همچون اینستاگرام و یوتیوب به یکی از اصلی ترین بسترها برای کشف و پرورش استعدادهای مختلف تبدیل شده اند.

بنابراین اگر شما نیز به دنبال دیده شدن در این فضا هستید لازم است که علاوه بر استعداد، محتواهای باکیفیت بالایی نیز ارائه دهید. چراکه تعداد محتواهای ویدیویی که همه روزه در این فضا منتشر می شود بسیار زیاد است و اگر محتوای شما از اصول لازم پیروی نکرده باشد در این رقابت شکست خواهید خورد!

در ادامه تعدادی از مهم ترین تکنیک هایی که برای آموزش فیلمبرداری با موبایل لازم است بدانید برای شما آورده ایم.

نکته 1 آموزش فیلمبرداری با موبایل : انتخاب صحیح جهت و نمای فیلمبرداری

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، جهتی است که برای فیلمبرداری انتخاب میکنید. اینکه برای فیلمبرداری گوشی خود را عمودی بگیرید یا افقی به دو عامل اصلی مرتبط است.

  1. پلتفرمی که می خواهید فیلم را در آن منتشر کنید.
  2. سوژه ای که قصد فیلمبرداری از آن را دارید.

فیلم برداری با گوشی برای تولید محتوا در اینستاگرام و یوتیوب باید به صورت عمودی انجام شود. اگر ویدیو را با جهت نامناسبی ضبط کرده اید، نگران نباشید! ابزارهای مختلفی برای تبدیل جهت فیلم وجود دارد.

در این موارد می توانید از ابزار Cross Clipکمک بگیرید. البته فراموش نکنید که استفاده از این ابزار همیشه باید آخرین گزینه شما باشد.

آموزش فیلمبرداری با موبایل باعث بیشتر دیده شدن شما می شود.

نکته 2 آموزش فیلمبرداری با موبایل : زوم نکنید!

دومین نکته ای که به عنوان آموزش فیلمبرداری با موبایل به شما می گوییم، پرهیز از زوم کردن است. قطعاً زمانیکه فاصله مناسبی از سوژه نداشته باشید اولین گزینه ای که به ذهنتان میرسد زوم کردن است.

اما باید توجه داشته باشید که هرچه بیشتر زوم کنید، کیفیت فیلم شما پایین تر می آید. بنابراین برای فیلم برداری با گوشی از هر سوژه ای تا می توانید به آن نزدیک شوید ولی زوم نکنید.

نکته 3 آموزش فیلمبرداری با موبایل : به نورپردازی توجه داشته باشید.

بدون شک یکی از مهم ترین عواملی که در کیفیت نهایی عکس و فیلم های شما تاثیرگذار است، نورپردازی می باشد. شما می توانید نورپردازی مناسب را با استفاده از نور طبیعی یا مصنوعی ایجاد کنید.

برای استفاده از نور طبیعی لازم است بهترین ساعات تابش نور خورشید را با توجه به موقعیت مکانی خود به دست آورید. برای نورپردازی مصنوعی نیز تجهیزات مختلفی با قیمت های متفاوتی وجود دارد مانند انواع فلاش ها، رینگ لایت، سافت باکس و … که شما باتوجه به نیاز خود می توانید هریک را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: نورپردازی در عکاسی ( راهنمای جامع و اصول نورپردازی برای انواع عکاسی)

نکته 4 آموزش فیلمبرداری با موبایل : از لرزش دوربین جلوگیری کنید.

یکی از اصلی ترین علت هایی که سبب بی کیفیت شدن یک عکس یا فیلم می شود، لرزش دوربین است. این عامل در زمان فیلمبرداری بیشتر از عکاسی خودش را نشان میدهد.

بنابراین اگر سوژه فیلمبرداری شما ثابت باشد می توانید از سه پایه استفاده کنید و اگر باید از سوژه های متحرک فیلم برداری کنید، پیشنهاد ما به شما خرید یک گیمبال می باشد.

با استفاده از این دو ابزار دیگر خبری از لرزش فیلم و افت کیفیت نخواهد بود. در این راستا می توانید مقاله دیگری که تحت عنوان آموزش فیلمبرداری با گیمبال نوشته شده است را نیز مطالعه نمایید.

نکته 5 آموزش فیلمبرداری با موبایل : کادربندی اصولی

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که تحت عنوان آموزش فیلمبرداری با موبایل برای شما بیان میکنیم، اهمیت کادربندی می باشد. اگر سوژه فیلمبرداری شما ثابت است بهتر است که از خطوط راهنمای افقی و عمودی که تحت عنوان gridlines در تنظیمات دوربین وجود دارد، کمک بگیرید.

کادربندی شما باید به گونه ای باشد که در زمان ادیت ویدیو نیازی به برش آن نباشد، زیرا این عمل باعث افت کیفیت فیلم خواهد شد. بهترین محل قرارگیری سوژه در کادر با انجام آزمون و خطا به دست می آید.

آموزش فیلمبرداری با موبایل برای ضبط فیلم هی باکیفیت تر به شما کمک میکند.

 

نکته 6 آموزش فیلمبرداری با موبایل : ضبط فیلم با صدای باکیفیت

برای اینکه یک محتوای ویدیویی در فضای مجازی دیده و پسندیده شود لازم است که علاوه بر جلوه های بصری فییلم به کیفیت صدا نیز توجه کافی داشته باشید.

با خرید یک میکروفون کوچک به راحتی می توانید با گوشی خود مانند یک دوربین حرفه ای فیلمبرداری کنید. استفاده از میکروفون باعث می شود که صداهای پس زمینه سبب کاهش کیفیت صدای اصلی ویدیو نشوند.

نکته 7 آموزش فیلمبرداری با موبایل : ادیت فیلم را فرموش نکنید.

یک فیلم هرچقدر که حرفه ای ضبط شده باشد، در نهایت باید با ادیت تکمیل شود. بنابراین برای آموزش فیلمبرداری با موبایل لازم است که در زمینه استفاده از برنامه های ویرایش فیلم حرفه ای و نیمه حرفه ای نیز آموزش ببینید.

اب استفاده از این برنامه ها به راحتی می توانید عوامل ناخواسیته را از فیلم خود حذف کنید، موسیقی و متن اضافه کنید، افکت ها و فیلترهای زیبا اضافه کنید و …

کلام پایانی

نکاتی که تا به اینجا گفتیم ساده ترین و در عین حال مهم ترین ها برای آموزش فیلمبرداری با موبایل می باشند. رعایت این نکات زمانی که با خلاقیت و هنر شما عجین شوند نتیجه فوق العاده ای خواهد داشت.

فراموش نکنید که هیچوقت به ضبط یک ویدیو از سوژه مورد نظرتان قانع نشوید. در بسیاری موارد در زمان ادیت فیلم متوجه برخی مشکلات خواهید شد که قابل چشم پوشی یا رفع شدن نیستند.

امیدواریم که با مطالعه این مطلب به هدف خود رسیده باشید. همچنین توصیه می کنیم دیگر مطلب ما با عنوان فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب را نیز در صورت تمایل مطالعه نمایید. باتشکر از همراهی شما.

 

 

 

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهتماسارتباط با ما