فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب

امروزه استفاده مردم از انواع شبکه های اجتماعی مخصوصاً یوتیوب افزایش یافته است. بنابراین یوتیوبر شدن و کسب درآمد از این راه طرفداران دارد. اگر شما نیز در این راه قدم برداشته اید، یادگیری چگونگی فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب به صورت حرفه ای در این راه کمک بزرگی به شما میکند.
فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب انواع مختلفی دراد.

فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب به صورت حرفه ای نیازمند اطلاع از برخی نکات، اصول و تکنیک های مهم می باشد که ما قصد داریم در این مطلب از ویدینو به شما آموزش بدهیم. بنابراین توصیه می کنیم تا انتها همراه ما بمانید.

این روزها شاهد افزایش استفاده مردم از یوتیوب در کنار اینستاگرام هستیم و افراد زیادی نیز علاقمند به فعالیت در این فضا و کسب درآمد با تولید محتوا برای یوتیوب می باشند.

بدیهی است که هرکس برای اولین بار می خواهد در این راه قدم بردارد به فکر تهیه و استفاده از تجهیزات گران قیمت مانند انواع دوربین یا میکروفون حرفه ای می باشد.

اما باتوجه به اینکه این روزها اکثر افراد دارای موبایل هایی با دوربین باکیفیت هستند، در شروع راه نیاز به این هزینه های بزرگ نیست و شما به راحتی می توانید فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب را انجام دهید.

فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب چگونه است؟

برای شروع راه یوتیوبر شدن بهتر است به گوشی هوشمند خود اعتماد کرده و با خلاقیت کار خود را پیش ببرید. به یاد داشته باشید که راز موفقیت در این مسیر تنها منتشر کردن فیلم های باکیفیت نیست، بلکه ارائه ایده های نو و خلاقانه باعث پیشرفت شما خواهد شد.

در ادامه اصلی ترین نکات در رابطه با فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب را برای شما توضیح خواهیم داد.

1. ایده پردازی فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب

اولین قدم قبل از شروع فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب انتخاب یک ایده و سناریو مشخص برای محتوایی است که می خواهید تولید کنید. برای این منظور می توانید ساعت ها درون یوتیوب بگردید و ببینید چه محتواهایی برای مخاطبان مختلف جذاب است.

فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب با ایده های مختلفی انجام یم شود.

از طرف دیگر می توانید به استعدادها و توانایی های خودتان نیز تکیه کرده و در آن حوزه فعالیت کنید. از طرف دیگر اگر بتوانید با شناخت مخاطبانتان، نیازهای آنها را درک کرده و برای آنها ایده های خلاقانه ای بیاورید قطعاً نتیجه خواهید گرفت.

بنابراین اولین قدم برای موفقیت یک فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب، داشتن سناریو و ایده مناسب است.

2. قالب و نوع فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب را انتخاب کنید.

در قدم دوم فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب، زمانیکه ایده های خود را جمع آوری کردید لازم است که قالب محتوای ویدیوی خود را انتخاب کنید. در ادامه پرمخاطب ترین قالب های ویدیویی در یوتیوب را برای شما شرح میدهیم.

 ولاگ (Vlog)، گزارش ویدیویی

این روزها یکی از پرطرفدارترین قالب های ویدیویی برای فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب، ولاگ گرفتن می باشد. یوتیوبر در این سبک ویدیو نحوه زندگی روزمره، سفرهای مختلف، رویدادهای احساسی و … خود را به تصویر می کشد.

به عبارتی دیگر از ولاگ یک گزارش ویدیویی از نحوه اتفاق افتادن و نتایج یک رویداد خاص یا روزمره می باشد. فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب در این سبک بسیار رایج است. زیرا دوربین موبایل همه جا همراه شماست!

 فیلم کوتاه

برای ساخت فیلم کوتاه و منتشر کردن آن در یوتیوب نیاز است که ایده جذاب تری نسبت به ولاگ گرفتن داشته باشید. فیلم کوتاه همانطور که از نامش پیداست یک محتوای ویدیویی کوتاه است که یک داستان یا روایت اجتماعی را بیان میکند.

مصاحبه (Interview)

فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب را به منظور ضبط مصاحبه نیز می توانید انجام دهید. مصاحبه می تواند با یک مهمان ویژه در حوزه تخصص او بوده و یا حتی مصاحبه های خیابانی برای دریافت نظر مردم باشد.

 استندآپ (Stand-Up Comedy)

ایجاد شادی برای مردم و آوردن خنده بر لبانشان همیشه یکی از اصلی ترین راه های موفقیت بوده است. بنابراین شما می توانید فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب را به منظور ضبط فیلم از اجرای زنده کمدین ها یا همان استندآپ انجام دهید.

گیم استریم (Gaming Stream)

در این سبک ویدیوها افراد مختلف تجربیان خود را در رابطه با بازی های گیم پرطرفدار به اشتراک گذاشته و با افراد تعامل برقرار میکنند.

 نقد و بررسی (Review)

فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب را می توانید به منظور نقد و بررسی انواع فیلم، سریال، کتاب، مسائل ورزشی، موضوعات سیاسی و … انجام دهید.

 ری اکت (Reaction)

در این نوع فیلم برداری، یوتیوبر ری اکشن خود را نسبت به محتوای سایر افراد ضبط کرده و نشان میدهد.

 سفر و گردشگری (Travel)

فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب در این سبک به منظور نشان دادن مناطق تفریحی و دیدنی در سراسر دنیا صورت می گیرد.

فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب با نور طبیعی و مصنوعی امکان پذیر است.

 آموزشی (Educational)

فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب در حوزه آموزش بسیار گسترده است و شما هر مهارت یا علمی داشته باشید می توانید با زبان مخصوص خود به دیگران انتقال دهید.

 آشپزی و غذا (Cooking/Food)

ضبط ویدیو از مراحل مختلف پخت یک غذا یکی از انواع پرطرفدارترین ویدیوها می باشد. مخصوصاً اگر آموزش غذایی گذاشته شود که هرکسی بلد نیست!

3. تجهیزات لازم برای فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب

اگر می خواهید در راه فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب موفق باشید علاوه بر داشتن یک گوشی خود با دوربین باکیفیت به لوازم جانبی دیگری نیز نیاز دارید.

به عنوان مثال یکی از مهم ترین لوازم جانبی برای فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب، میکروفون می باشد. با کمک میکروفون صدای شما بسیار واضح تر ضبط شده و می توانید سایر صداهای اضافه موجود در محیط را از ویدیو خود حذف کرده و در نهایت خروجی حرفه ای تری داشته باشید.

4. نورپردازی مناسب فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب را فراموش نکنید.

یکی از مهم ترین عواملی که برکیفیت فیلمبرداری و عکاسی تاثیر مستقیمی دارد، نورپردازی می باشد. به طور کلی نورچردازی در دو دسته نورپردازی طبیعی و مصنوعی قرار داده می شود.

برای فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب باید در ساعات مناسب نورگیرترین مکان را برای فیلم برداری انتخاب کنید. نورپردازی مصنوعی نیز با استفاده از تجهیزات مختلفی به وجود می آید که در مقاله ای جداگانه به طور مفصل درباره آن صحبت کرده ایم.

اگر نورپردازی مصنوعی را برای فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب انتخاب کردید باتوجه به نیاز و هزینه می توانید هریک از تجهیزات استاندارد نورپردازی را انتخاب کنید. اکثر یوتیوبرها برای زیبایی بیشتر ویدیو از یک LED در پس زمینه استفاده میکنند.

در این رابطه می توانید مقاله نورپردازی در عکاسی را نیز مطالعه نمایید.

فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب به تجهیزاتی از جمله میکروفون نیازمند است.

5. فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب را در شرایط ثابت انجام دهید.

یکی دیگر از عواملی که رعایت نکردن آن سبب بی کیفیت شدن فیلم ها می شود، تکان خوردن و لرزش دوربین در زمان فیلمبرداری می باشد.

بنابراین برای ضبط فیلم لازم است که گوشی خود را روی یک سه پایه یا پایه نگه دارنده قرار دهید تا لرزشی نداشته باشد. همچنین برای فیلمبرداری در حال حرکت نیز می توانید از انواع گیمبال مناسب گوشی استفاده کنید.

در این رابطه می توانید مقاله فیلمبرداری با گیمبال را نیز مطالعه نمایید.

6. ویرایش ویدیو بعد از فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب

بدون شک در زمان فیلمبرداری با موبایل لازم است برخی صحنه ها حذف شود یا به برخی صحنه های دیگر جلوه ها و افکت های جذابی اضافه شود. تمامی این کارها با یک ویرایش حرفه ای امکان پذیر است.

هرچه شما بتوانید در استفاده از ویرایشگرها حرفه ای تر عمل کرده و جلوه های بصری ویدیو خود را افزایش دهید، مخاطبان بیشتری نیز جذب خواهید کرد.

کلام پایانی

نکاتی که تا به اینجا در رابطه با فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب بیان کردیم بدون شک در این راه به شما کمک خواهند کرد. از طرف دیگر فراموش نکنید که یک محتوای ویدیویی علاوه بر اینکه باید شروع جذابی داشته باشد، لازم است که یک پایان مناسب نیز داشته باشد.

همچنین اگر بتوانید در ابتدای ویدیو خود به مخاطب نشان دهید که قرار است چه چیزی را تماشا کند، افراد بیشتری را جذب خواهید کرد. بنابراین برای فیلمبرداری با موبایل برای یوتیوب هرگز داشتن یک سناریو قوی را فراموش نکنید.

 

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهتماسارتباط با ما