عکاسی از محصول برای سایت

باتوجه به اینکه این روزها تمایل مردم به خرید اینترنتی نسبت به خرید حضوری برای صرفه جویی در زمان و هزینه افزایش یافته است، نحوه عکاسی از محصول برای سایت های فروشگاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مطلب از ویدینو هرآنچه لازم است را برای شما جمع آوری کرده ایم.
عکاسی از محصول برای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

عکاسی از محصول برای سایت فروشگاهی اگر به صورت حرفه ای انجام شود اولین راه برقراری ارتباط با مشتری می باشد. یکی از اصلی ترین دلایلی که همچنان برخی افراد خرید حضوری را نسبت به خرید اینترنتی ترجیح میدهند این است که در خرید حضوری می توانند تمام جزئیات و ویژگی های یک کالا را ببینند.

بنابراین عکاسی از محصول برای سایت باید به گونه ای انجام شود که بتواند حس خرید حضوری را برای مشتری تداعی کند. نشان دادن جزئیات یک کالا بدون تغییر در رنگ و … در یک عکس بدون شک نیازمند مهارت و رعایت برخی نکات می باشد.

به طور کلی می توان گفت که اگر شما نتوانید عکاسی از محصول برای سایت فروشگاهیتان را به درستی و حرفه ای انجام دهید، در بازار رقابت شکست خورده و مشتری های زیادی به دست نخواهید آورد!

عکاسی از محصول برای سایت با دوربین حرفه ای و گوشی موبایل

بدون شک نمی توان تفاوت بین کیفیت عکس های یک دوربین حرفه ای یا نیمه حرفه ای را با کیفیت عکس های گرفته شده با موبایل مقایسه کرد. اما امروزه دوربین اکثر گوشی های هوشمند نیز دارای کیفیت قابل قبولی هستند.

بنابراین شما باتوجه به توانایی و هزینه ای که دارید می توانید عکاسی از محصول برای سایت را با استفاده از دوربین حرفه ای انجام داده و یا از موبایل خود استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت در رابطه با عکاسی از محصول برای سایت در وهله اول نوع دوربین عکاسی نیست، بلکه خلاقیت، مهارت و ذوق هنری عکاس است!

معمولاً با استفاده از گوشی های که دوربین آنها بیشتر از 13 مگاپیکسل است می توان عکس های قابل قبولی از محصول برای سایت فروشگاهی گرفت.

عکاسی از محصول برای سایت با فرمت RAW

دوربین ها حالات مختلفی برای ذخیره عکس دارند که هریک از آنها مزایا و معایبی دارد. به عنوان مثال فرمت JPG یکی از رایج ترین فرمت های عکاسی است که در این حالت حجم عکس کم خواهد بود ولی کیفیت عکس نیز نسبت به حالت اصلی خود کمی کمتر می شود.

ایجاد جلوه های بصری برای عکاسی از محصول برای سایت نباید تمرکز را از محصول بردارد.

فرمت RAW عکس را به صورت خام ذخیره میکند. بنابراین عکس ها در این حالت حجم بیشتر و کیفیت بسیار بالاتری خواهند داشت. وقتی فرمت یک عکس RAW باشد در مرحله ادیت عکس نیز دست شما بازتر خواهد بود.

اکثر دوربین های عکاسی قابلیت ذخیره عکس با این فرمت را دارند. دوربین برخی از گوشی های جدید نیز از فرمت RAW پشتیبانی میکند. بنابراین اگر این قابلیت را دارید حتما تنظیمات دوربین خود را به این حالت به منظور عکاسی از محصول برای سایت تغییر دهید.

استفاده از سه پایه در زمان عکاسی از محصول برای سایت

همانطور که پیش تر گفتیم دررابطه با عکاسی از محصول برای سایت، کیفیت و وضوح عکس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از نکاتی که رعایت آن تاثیر بسیار مثبتی بر افزایش کیفیت عکاسی دارد استفاده از سه پایه می باشد.

لرزش دست در زمان عکاسی رایج ترین عامل افت کیفیت عکس است. بنابراین زمانی که شما برای عکاسی از سه پایه استفاده کنید این عامل حذف می شود.

از طرف دیگر عکاسی از محصول برای سایت با کمک سه پایه به شما این امکان را میدهد که راحت تر بتوانید کادربندی کرده، نور را تنظیم کنید و …

سه پایه با اندازه ها و قیمت های متنوعی در بازار موجود است. شما می توانید باتوجه به نوع دوربین و محل عکاسی از محصول برای سایت بهترین و مناسب ترین مدل را برای خودتان خریداری کنید.

نورپردازی طبیعی عکاسی از محصول برای سایت

هیچ عاملی به اندازه نورپردازی نمی تواند در نتیجه نهایی یک عکاسی تاثیرگذار باشد. نورپردازی عکاسی از محصول برای سایت باید به گونه ای باشد که علاوه بر تغییر ندادن رنگ محصول، تمام جزئیات را نمایش دهد.

عکاسی از محصول برای سایت را می توان با نورپردازی طبیعی و مصنوعی انجام داد. برای عکاسی با نورپردازی طبیعی لازم است نورگیرترین نقطه را انتخاب کند، مثلاً کنار پنجره و …

در این حالت برای عکاسی از محصول برای سایت تنها ساعات خاصی در طول روز فرصت دارید. اگر می خواهید عکاسی از محصول برای سایت را در فضای باز با نورپردازی طبیعی انجام دهید، بهترین زمان عکاسی اوایل صبح یا اوایل بعد از ظهر است. در این زمان نور خورشید بهترین زاویه تابش را دارد.

نورپردازی مصنوعی عکاسی از محصول برای سایت

نورپردازی مصنوعی را برای عکاسی با شیوه های مختلفی می توان اجرا کرد. برای این کار تجهیزات مختلفی وجود دارد. در مقاله ای تحت عنوان نورپردازی در عکاسی به صورت مفصل در این رابطه توضیح داده ایم.

برای عکاسی از محصول برای سایت نورپردازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به طور کلی برای عکاسی با نور مصنوعی با توجه به محیط و بودجه خود می توانید انواع تجهیزات نورپردازی را تهیه کرده و استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در زمان عکاسی از محصول برای سایت با نور مصنوعی نسبت به عدم تغییر رنگ محصول اطمینان حاصل کنید.

عکاسی از محصول برای سایت با نشان دادن کاربرد

در زمینه فروش آنلاین بسیار مهم است که شما بتوانید بدون کلام، پیام خود را به مخاطبتان انتقال دهید. این کار تنها با عکاسی حرفه ای امکان پذیر است. یکی از راه هایی که عکاسی از محصول برای سایت فروشگاهی شما را جذاب میکند این است که بتوانید در کنار محصول، کارایی آن را نیز به تصویر بکشید.

اینکه مخاطب بتواند در یک عکس واحد هم ویژگی های یک کالا را ببیند و هم کاربرد آن را، باعث می شود که بیشتر از حالت عادی جذب محصول شما شود.

زاویه مناسب عکاسی از محصول برای سایت

انتخاب زاویه مناسب و درست برای عکاسی از محصول یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. زمانی که دوربین را هم سطح چشم قرار دهید، عکسی که ثبت میکنید همان چیزی است که در واقعیت دیده می شود.

اما جالب است بدانید که برای عکاسی از محصول برای سایت زاویه های متنوعی وجود دارد که شما می توانید باتوجه به محصول خود بهترین زاویه را انتخاب کنید. در ادامه سه زاویه عکاسی پرکاربرد را به شما معرفی خواهیم کرد:

خلاقیت برای عکاسی از محصول برای سایت حرف اول را میزند.

  1. زاویه دید پرنده / زاویه 90 درجه : در این حالت دوربین با یک زاویه 90 درجه از بالا به سمت پایین قرار میگیرد. این زاویه بهترین حالت برای محصولاتی است که ایستاده نیستند، مانند وسایل آشپزخانه، کفش، لباس، کتاب، جواهرات، جعبه و …
  2. زاویه ایستاده / زاویه 45 درجه : عکاسی از محصول برای سایت با این زاویه زمانی کاربرد دارد که می خواهید روی ابعاد تاکید داشته باشید، مانند عکاسی از انواع لوازم دکوراسیون، اسباب بازی ها، وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون و …
  3. زاویه هم سطح میز / زاویه 0 درجه : عکاسی با این زاویه در حالتی مناسب است که می خواهید از محصولات ایستاده عکاسی کنید، مانند بطری، یخچال، لوازم آرایشی مانند کرم و …

به طور کلی بهتر است که از محصول مورد نظرتان در زوایای مختلف از فاصله دور و نزدیک عکاسی کنید تا تمام ویژگی های آن به نمایش گذاشته شود.

عکاسی از محصول برای سایت با حالت ماکرو

اکثر گوشی های هوشمند دارای قابلیت عکاسی ماکرو هستند. در رابطه با دوربین های حرفه ای نیز با کمک لنز 50 میلی متری می توان عکس های ماکرو گرفت.

در این سبک عکاسی ما می توانید تا حد امکان به سوژه نزدیک ده تا بتوانید جزئیات بسیار ریزتری از آن را به نمایش بگذارید. عکاسی از محصول برای سایت با حالت ماکرو برای محصولاتی مانند جواهرات، ساعت و …. بسیار پرکاربرد است.

انتخاب پس زمینه مناسب عکاسی از محصول برای سایت

فراموش نکنید که هدف اصلی شما از عکاسی از محصول برای سایت فروشگاهی، نشان دادن ویژگی های یک محصول است. کسی که این عکس ها را میبیند بیشتر از اینکه به دنبال زیبایی های بصری باشد به دنبال دیدن جزئیات محصول مورد نظر است.

برای عکاسی از محصول برای سایت از زوایای مختلفی باید عکس گزفت.

بنابراین پس زمینه ای که برای عکاسی انتخا میکنید بهتر است ساده و در صورت امکان دارای رنگ های خنثی مانند سفید یا طوسی باشد. در این حالت توجه مخاطب تنها به محصول جلب می شود.

البته شما می توانید از اشیا دیگری برای زیباتر شدن عکس ها استفاده کنید. اما بهتر است در این رابطبه زیاده روی نکرده و توجه مخاطب را به بیراهه نکشید!

کلام پایانی

برای اینکه بتوانید نتیجه راضی کننده ای در رابطه با عکاسی از محصول برای سایت به دست آورید تنها خواندن تئوری نکات کافی نیست، بلکه باید با تکرار و تمرین مهارت لازم را به دست آورید.

بنابراین اگر در ابتدای راه قرار دارید هرگز ناامید نشده و به راهتان ادامه دهید. فراموش نکنید که حتی حرفه ای ترین عکاسان نیز از ویرایش عکس برای بهتر شدن اثرشان کمک میگیرند.

توصیه می کنیم در این راستا دیگر مقالات ما از جمله عکاسی از محصول، عکاسی از لباس برای اینستاگرام، عکاسی از محصول برای اینستاگرام، نکات کاربردی برای عکاسی از محصول با موبایل، نکات کاربردی برای عکاسی از محصول در خانه و عکاسی تبلیغاتی را نیز مطالعه نمایید.

 

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهتماسارتباط با ما