عکاسی از لباس برای اینستاگرام ( ۷ ایده + نکات)

اهمیت نحوه عکاسی از لباس برای اینستاگرام به قدری زیاد است که در یک لحظه می تواند مخاطب را به مشتری شما تبدیل کند و یا برعکس! بنابراین آشنایی و یادگیری نکات مهم برای عکاسی تبلیغاتی برای فعالان این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است. برای یادگیری تا انتها همراه ویدینو بمانید.
عکاسی از لباس برای اینستاگرام برای فروش اهمیت بالایی دارد.

عکاسی از لباس برای اینستاگرام شاید در نگاه اول بسیار ساده  به نظر برسد، اما در واقعیت چنین نیست. اگر شما نیز دارای فروشگاه آنلاین در حوزه پوشاک هستید به خوبی می دانید که عکاسی از لباس برای اینستاگرام باید به گونه ای باشد که تمام ویژگی های و زیبایی طاهری محصول را به مشتری نشان دهد.

در واقع باید بتوان با رعایت نکات حرفه ای و کلیدی در عکاسی تا حد امکان حس خرید حضوری را برای مشتریان فراهم کنید. با رعایت نکاتی که در ادامه برای شما بیان میکنیم می توانید کیفیت عکس های خود را برای انتشار در اینستاگرام افزایش دهید.

نکات مهم برای عکاسی از لباس برای اینستاگرام

یک پروژه عکاسی زمانی موفق است که هنر، خلاقیت و مهارت عکاس با یکدیگر ترکیب شوند. در ادامه برخی از نکات عکاسی که به شما کمک میکند در این راه حرفه ای تر شوید را بیان خواهیم کرد.

استفاده از سه پایه برای عکاسی

به منظور جلوگیری از لرزش دوربین یا گوشی که سبب کاهش کیفیت عکس می شود، برای عکاسی از لباس برای اینستاگرام از سه پایه یا پایه نگهدارنده استفاده کنید. با استفاده از سه پایه راحت تر می توانید کادر بندی مناسب را انجام دهید.

همچنین استفاده از سه پهیه یا پایه نگهدارنده در زمان عکاسی لباس برای اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که بتوانید نحوه چیدمان را باتوجه به کادر دوربین به خوبی تغییر داده و بهترین قاب را برای نمایش به مخاطب انتخاب کنید.

نورپردازی مناسب را فراموش نکنید!

از اهمیت بالای نورپردازی در عکاسی از لباس برای اینستاگرام غافل نشوید. در دو حالت استفاده از نورپردازی مصنوعی یا طبیعی باید به این نکته توجه داشته باشید که نورپردازی سبب تغییر رنگ لباس در عکس ها نشود یا بسیار جزئی باشد.

برای عکاسی با کمک نورپردازی طبیعی لازم است که نورگیرترین نقطه لوکیشن را انتخاب کرده و همچنین بهترین ساعات روز از لحاظ میزان و زاویه تابش نور بدانید. عکاسی در فضای باز با مدل های زنده را به خوبی می توانید با ساتفاده از نور طبیعی در اوایل صبح یا اوایل بعدازظهر که نور مستقیم نمی تابد انجام دهید.

برای استفاده از نورپردازی مصنوعی در عکاسی نیز تجهیزات بسیار متنوعی وجود دارد که شما با توجه به نیاز و هزینه ای که مد نظر دارید می توانید هریک را برگزینید.

انتخاب لنز مناسب عکاسی از لباس برای اینستاگرام

اگر از دوربین های حرفه ای یا نیمه حرفه ای برای عکاسی از لباس برای اینستاگرام استفاده می کنید، لنزهایی را انتخاب کنید که از رزولوشن و عمق میدان بالایی برخوردار باشند تا بتوانید جزئیات لباس را به خوبی به ثبت برسانید.

هرچه بتوانید در یک عکس جزئیات بیشتری را به نمایش بگذارید، قطعا آن عکس توجه بیشتری را به خود جلب کرده و به دنبال آن سبب کسب مشتری بیشتری خواهد شد. به طور کلی نشان دادن جزئیات در عکاسی باعث می شود که مشتری راحت تر بتواند به شما اعتماد کند.

در نهایت لازم است که شات های عکاسی را با پسوند RAW ذخیره کنید. در این حالت جزئیات بیشتری در تصویر ذخیره می شوند.

پس زمینه مناسب برای عکاسی از لباس

برای داشتن یک عکس جذاب و حرفه ای به انتخاب پس زمینه مناسب توجه کافی داشته باشید. پس زمینه شما باید به گونه ای باشد که توجه بیننده را از سوژه اصلی عکاسی منحرف نکند.

به همین دلیل استفاده از رنگ های ساده و خنثی بهترین انتخاب هستند. استفاده از پس زمینه های تک رنگ و ساده باعث می شود که تمرکز و توجه مخاطب به لباس و جزئیات آن منعطف شود. البته لازم به ذکر است که در زمان انتخاب پس زمینه بهتر است که زیبایی های بصری را نیز در نظر بگیرید.

همچنین برای کسب اعتماد مشتری توصیه می کنیم که برای عکاسی از محصولات مختلف خود از یک پس زمینه یکسان استفاده کنید، به نحوی که آن پس زمینه یادآور برند شما باشد.

اهمیت ژست عکاسی

اگر عکاسی از لباس برای اینستاگرام را با  کمک مدل های زنده انجام میدهید، به یاد داشته باشید که ژست درست، حرفه ای و جذاب مدل عکاسی تاثیر بسایر زیادی در نتیجه نهایی و افزایش فروش محصول خواهد داشت.

اهمیت ژست درست در عکاسی به گونه ای ایست که می تواند نحوه نمایش یک محصول را از این رو به آن رو کند! بنابراین به کارگیری مدل های حرفه ای در حوزه معرفی پوشاک در این زمینه به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

ویرایش عکس را فراموش نکنید.

بدون شک گرفتن عکسی که نیاز به ویرایش نداشته باشد بسیار سخت و در بسیاری از موارد غیر ممکن است. با استفاده از برنامه های ویرایش عکس حرفه ای می توانید عناصر اضافه را از عکس های خود حذف کرده و یا با افزودن نمادها و افکت های مختلف عکس ها را جذاب تر کنید.

7 ایده برای عکاسی از لباس برای اینستاگرام

1.  ایده عکاسی از لباس برای اینستاگرام : چیدمان لباس با استفاده ار رگال

عکاسی از لباس برای اینستاگرام روی رگال برای نشان دادن رنگ بندی مناسب است.

در صورتی که محصول مورد نظر شما برای عکاسی دارای تنوع و رنگ بندی می باشد، می توانید با استفاده از قرار دادن آنها به طور منظم بر روی یک رگال و عکاسی از آنها به خوبی نظر مشتری را جلب کنید.

در زمان چینش لباس ها بر روی رگال به رنگ ها توجه داشته باشید. چینش لباس ها در صورتی که از رنگ تیره به روشن یا برعکس انجام شود و هارمونی بین آنها برقرار باشد نتیجه جذابی در پی خواهد داشت.

از آنجایی که قرار دادن لباس بر روی رگال باعث می شود که زاویه عکاسی از محصول به صورت نیم رخ یا سه رخ باشد، بهتر است حتماً در اسلایدهای بعدی عکسی از نمای روبه روی لباس نیز قرار دهید.

2. ایده عکاسی از لباس برای اینستاگرام : جزئیات را به نمایش بگذارید.

نشان دادن جزئیات در عکاسی از لباس برای اینستاگرام مهم است.

یکی از بهترین ایده های عکاسی از لباس برای اینستاگرام و همچنین ایده عکاسی از لباس زنانه، عکاسی از جزئیات یک لباس می باشد. هرچه شما جزئیات بیشتری را برای مشتری خود به نمایش بگذارید، او را بیشتر به خرید محصولتان ترغیب می کنید.

عکاسی از جزئیات یک لباس به راحتی می تواند ذهن مشتری را برای لمس آن لباس مشتاق کرده و اعتماد او را به دست آورد. بنابراین می توانید عکاسی از جزئیاتی همچون گلدوزی روی لباس، طرح یا نقاشی روی لباس، مدل خاص آسین، مدل یقه، دکمه ها، ویژگی خاص دوختی لباس و … را برای بیشتر دیده شدن امتحان کنید.

3. ایده عکاسی از لباس برای اینستاگرام : عکاسی از بافت پارچه لباس

در عکاسی از لباس برای اینستاگرام باید بافت پارچه نشان داده شود.

بافت و پارچه لباس را به خوبی نشان دهید. وجه مشترک همه افراد در زمان خرید لباس به صورت حضوری، لمس پارچه لباس برای اطلاع از نوع جنس و کیفیت آن می باشد. بدیهی است که در خرید لباس به صورت اینترنتی این مورد امکان پذیر نیست.

بنابراین در صورتیکه بتوانید در عکس های خود تا حد امکان بافت و الیاف پارچه را نشان دهید، مشتری را بیشتر ترغیب خواهید کرد. از زوم کردن نترسید و بی پروا سعی در نشان دادن جزئیات جنس لباس برای کسب اعتماد بیشتر و القای صداقت باشید.

4. ایده عکاسی از لباس برای اینستاگرام : استفاده از مدل های عکاسی زنده

استفاده از مدل برای عکاسی از لباس برای اینستاگرام اهمیت دارد.

عکاسی از لباس برای اینستاگرام را با کمک مدل های زنده انجام دهید. استفاده از مدل برای عکاسی لباس، مخصوصاً به عنوان ایده عکاسی از لباس زنانه بدون شک سبب افزایش فروش شما خواهد شد.

استفاده از مانکن و مدل به مشتری این امکان را میدهد که لباس را باتوجه به برجستگی های اندام خود و نحوه ایستایی آن مشخص کند. از طرف دیگر درک میزان بلندی یا کوتاهی لباس با استفاده از ذکر قد مدل در توضیحات برای مشتری آسان تر می شود.

به یاد داشته باشید که مهم ترین هدف شما در راستای عکاسی از لباس برای اینستاگرام نشان دادن واقعیت های یک محصول به صورت کامل به مشتری می باشد.

5. ایده عکاسی از لباس برای اینستاگرام : عکاسی در فضای باز

عکاسی از لباس برای اینستاگرام را در فضای باز انجام دهید.

یکی از راه های خلاقانه در زمینه عکاسی از لباس برای اینستاگرام و ایده عکاسی از لباس زنانه، عکاسی در لوکیشن های فضای باز، خیابان ها و … می باشد. اگرچه با عکاسی در محیط هایی مانند استودیو با پس زمینه های ساده سبب می شود که جزئیات لباس بهتر دیده شود، اما در بسیاری از مواقع عکاسی در محیط باز کاربرد لباس را بهتر نشان داده و مشتری بیشتری جذب می کند.

6. ایده عکاسی از لباس برای اینستاگرام : کمک گرفتن از اکسسوری های مرتبط

عکاسی از لباس برای اینستاگرام را در کنار اکسسوری های مناسب انجام دهید.

اگر قصد دارید که عکاسی از لباس برای اینستاگرام بدون استفاده از مدل یا مانکن انجام دهید، بهتر است برای جذاب تر شدن عکس ها در کنار لباس مورد نظرتان، اکسسوری هایی را قرار دهید که با لباس ست می شوند. اضافه کردن این جزئیات به عکس باعث می شود که عکس های شما روح بیشتری داشته باشد.

7. ایده عکاسی از لباس برای اینستاگرام : عکاسی در حال  حرکت

عکاسی از لباس برای اینستاگرام با کمک مدل در حال حرکت جذاب است.

یکی دیگر از ایده هایی که برای عکاسی از لباس برای اینستاگرام می توانید از آن استفاده کنید، ثبت حرکت مدل ها می باشد. عکاسی از مدل در حال حرکت باعث می شود که تصاویر شما فراتر از یک عکس به نظر برسند و روح بیشتری داشته باشند. همین احساس زندگی باعث می شود که مشتری بیشتر از حالت عادی محو لباس شده و احتمال خرید او افزایش یابد.

کلام پایانی

با رعایت نکاتی که در این مطلب گفته شد در کنار خلاقیت و ایده های نو، شما می توانید عکس های جذابی برای انتشار در اینستاگرام ثبت کنید. همچنین می توانید در این راه برای عکاسی و ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام از تیم استودیو خلاقیت ویدینو کمک بگیرید.

همچنین می توانید مقالات ساخت ویدیو برای اینستاگرام، انواع نورپردازی در عکاسی پرتره و نکات کاربردی برای عکاسی از محصول با موبایل را نیز مطالعه کنید.

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهتماسارتباط با ما