نکات کاربردی برای عکاسی از محصول در خانه

از مهم ترین نکاتی که برای در عکاسی از محصول در خانه باید به آن توجه داشته باشید می توان به استفاده از سه پایه، انتخاب نورپردازی مناسب به صورت طبیعی و مصنوعی، استفاده از حالت عکاسی پرتره و ... اشاره کرد. توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر این مطلب از ویدینو را تا انتها بخوانید.  
عکاسی از محصول در خانه نکات قابل توجهی دارد.

عکاسی از محصول در خانه و نکات مربوط به آن امروزه به یکی از اصلی ترین دغدغه افرادی تبدیل شده است که به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی و آنلاین خود هستند.

لازم است به این نکته باور داشته باشید که برای شروع نیازمند دوربین های حرفه ای و سایر امکانات ایده آل نیستید، شما می توانید با اعتماد و تکیه بر دوربین گوشی خود عکاسی از محصول در خانه را شروع کنید!

با اطمینان می توان گفت که دوربین گوشی های هوشمند نسل جدید همگی برای عکاسی از محصول در خانه مناسب بوده و حداقل کیفیت و استاندارد لازم را دارند.

پیشنهاد مطالعه: عکاسی از محصول ( خدمات حرفه ای عکاسی از محصولات )

10 نکته اساسی برای عکاسی از محصول در خانه

به یاد داشته باشید که امروزه باتوجه به زمان و نوع استفاده مردم از شبکه های اجتماعی، تاثیرگذاری عکس نسبت به متن بسیار بیشتر است. بنابراین برای عکاسی از محصول در خانه لازم است همیشه به این نکته توجه داشته باشید که باید عکس شما جذابیت کافی برای مخاطب داشته باشد که روی آن مکث کند.

رعایت برخی نکات ساده اما مهم به شما کمک می کند در خانه با ساتفاده از موبایل از محصولات خود به خوبی عکاسی کرده و زیبایی را به چشمان مخاطبانتان عرضه دارید.

1. از زوایای مختلف عکاسی کنید.

نشان دادن محصول مورد نظرتان از زوایای مختلف به مخاطب حس اطمینان و نزدیکی بیشتری می دهد. بنابراین برای عکاسی از محصول در خانه از زاویه های متفاوت، ویژگی های مختلف محصول را به نمایش بگذارید.

در هر عکس سعی کنید روی یک قسمت یا ویژگی خاص مثل براق یا مات بودن، نرم یا زبر بودن و … از محصول خود تاکید داشته باشید. فراموش نکنید که نشان دادن جزئیات برگ برنده شما می باشد.

2. از عکس های دیگران ایده بگیرید.

یکی از نکاتی که در این راه به شما کمک بزرگی خواهد کرد، الهام گرفتن از سایر عکس ها می باشد. در حوزه مربوط به محصول خود در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، پینترست و … جستجو کنید.

عکس هایی که توجه شما را جلب می کند را با دقت بررسی کنید و ببینید که چه عناصری در این عکس ها به کار رفته است. با این کار به راحتی متوجه می شوید که برای عکاسی از محصول در خانه باید روی چه نقاطی برجسته سازی انجام دهید.

برای عکاسی از محصول در خانه از دیگران الهام بگیرید.

3. از پس زمینه های ساده استفاده کنید.

در زمان انتخاب و چیدمان پس زمینه عکس های خود فراموش نکنید که هدفتان نشان دادن یک محصول است. بنابراین برای زیبایی پس زمینه نباید از المان هایی استفاده کنید که توجه مخاطب را از محصول منحرف کند.

ب عبارت دیگر بهتر است پس زمینه عکاسی از محصول را شلوغ نکنید. با استفاده از پس زمینه های ساده با رنگ های خنثی بهتر می توانید روی ویژگی های محصول خود مانور دهید.

4. به رنگ محصول توجه داشته باشید.

یکی از مهم ترین نکاتی که برای عکاسی از محصول در خانه مخصوصاً در حوزه پوشاک باید به آن توجه داشت، جلوگیری از تحریف رنگی محصول می باشد.

شرایط نورپردازی و تنظیمان دوربین خود را باید به گونه ای تنظیم کنید که عکس شما، رنگ با تناژ طبیعی و واقعی محصول را نشان بدهد. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در فروش آنلاین ممکن است در رابطه با مشتری به آن بربخورید همین تفاوت رنگ هاست!

5. عکاسی از محصول در خانه با کمک سه پایه

لرزش دست در زمان عکاسی یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث کاهش کیفیت و یا تار شدن عکس می شود. شما به راحتی می توانید با استفاده از یک سه پایه ساده یا یک تکیه گاه، گوشی خود را در شرایط ثابتی نگه دارید. در این صورت شما راحت تر می توانید کادربندی کرده و عکس نهایی شما نیز بسیار باکیفیت تر خواهد بود.

برای عکاسی از محصول در خانه از سه پایه استفاده کنید.

6. حالت نورپردازی خود را مشخص کنید.

بدون شک نمی توان از تاثیر نور در عکاسی غافل شد. به طور کلی برای عکاسی دو نوع نورپردازی طبیعی و مصنوعی وجود دارد. شما بااید باتوجه به شرایط خودتان یکی از این دو نوع را انتخاب کرده و محیط آن را فراهم کنید.

برای استفاده از نورپردازی طبیعی باید زمانی را انتخاب کنید که خورشید مستقیماً در آسمان قرار ندارد، مثلا اوایل صبح یا بعد از ظهر. برای عکاسی با نورپردازی طبیعی باید نور خورشید به صورت ملایم باشد تا نتیجه نهایی عالی شود.

ذکر این نکته لازم است که با استفاده از نورپردازی مصنوعی شما می توانید نور متمرکزتری ایجاد کنید. به همین دلیل استفاده از نور مصنوعی برای نشان دادن و تاکید روی جزئیات محصول کاربرد بیشتری دارد.

7. عکاسی از محصول در خانه با حالت عکاسی پرتره

همانطور که گفتیم پس زمینه عکاسی نباید توجه را از محصول منحرف کند. برای این منظور شما می توانید از حالت پرتره استفاده کنید. در عکاسی پرتره شما می توانید عمق میدان عکس را مشخص کرده و با تار کردن پس زمینه، محصول را به خوبی نشان دهید.

پیشنهاد مطالعه: عمق میدان در عکاسی چیست؟

پیشنهاد مطالعه: بهترین لنز برای عکاسی پرتره

8. عکس های خود را ویرایش کنید.

امروزه برنامه های ویرایش زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید بخش های اضافه یک عکس را حذف کرده و یا حتی پس زمینه را تغییر دهید. برای عکاسی از محصول در خانه از برنامه های ویرایشگر عکس استفاده کنید ولی زیاده روی نکنید!

به یاد داشته باشید که هدف شما از عکاسی محصول، جذب مخاطب برای فروش بیشتر می باشد. بنابراین عکس های شما باید واقع گرایانه باشد تا بتوانید اعتماد مخاطب خود را کسب کنید.

برای عکاسی از محصول در خانه از برنامه های ویرایش استفاده کنید.

9. از قانون یک سوم در عکاسی استفاده کنید.

انتخاب کادر مناسب برای عکاسی یکی دیگر نکات طلایی است که به شما برای داشتن عکس های جذاب کمک بزرگی میکند. برای اعمال این قانون باید ا دو خط فرضی افقی و دو خطر فرضی عمودی، کادر تصویر خود را به 9 قسمت تقسیم کنید.

اکنون باید توجه داشته باشید که سوژه عکاسی شما در مرکز این کادر قرار نگیرد. قرار دادن محصول در نقطه تقاطع این خط های فرضی به جذاب تر شدن عکس نهایی کمک بزرگی میکند.

10. عکس ها را با کیفیت بالا ذخیره کنید.

آخرین نکته ای که در زمینه عکاسی از محصول در خانه می خواهیم به آن بپردازیم در رابطه با کیفیت عکس می باشد. تنظیمات دوربین اکثر گوشی های هوشمند به گونه ای است که شما می توانید کیفیت و حجم عکس را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید.

برای عکاسی از محصولات خود بالاترین حجم و کیفیت را انتخاب کنید. در صورت لزوم برای استفاده از عکس در پلتفرم های مختلف می توانید از روش های مختلفی حجم و کیفیت را کاهش دهید، اما افزایش کیفیت کار راحتی نیست!

کلام پایانی

داشتن خلاقیت و علاقه یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار برای عکاسی از محصول در خانه می باشد. اگر در کنار خلاقیت خودتان از نکات گفته شده در این مطلب به خوبی استفاده کنید، مطمئناً از نتیجه شگفت زده خواهید شد.

همچنین شما می توانید برای عکاسی حرفه ای محصولاتتان از تیم استودیو خلاقیت ویدینو کمک بگیرید. امیدواریم که نگارش این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهتماسارتباط با ما