عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی یکی از حوزه های گسترده در دنیای عکاسی محسوب می شود که هدف از آن تبلیغ یک محصول، خدمات و یا کالای یک برند می باشد. عکاسی صنعتی شاخه های متفاوتی دارد، به طور کلی هر نوع عکاسی که سبب افزایش مخاطب و فروش یک محصول شود در این حوزه قرار میگیرد.
عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی چیست؟ اگر شما نیز در پی یافتن پاسخی جامع و کامل برای این سوال می باشید، توصیه می کنیم تا انتها همراه ویدینو بمانید.

باتوجه به اینکه امروزه تمایل مردم نسبت به خرید اینترنتی افزایش یافته است و باتوجه به گسترش استفاده از انواع شبکه های اجتماعی، تبلیغات حرفه ای و جلب اعتماد مشتری به وسیله آن، برگ برنده یک کسب و کار می باشد.

بهره گیری از عکاسی صنعتی و تولید تیزرهای تبلیغاتی از محصول یا خدمات قابل ارائه، در صورتی که حرفه ای انجام شوند به خوبی می توانند این مسیر را برای شما هموار کنند. در ادامه هرآنچه لازم است در رابطه با عکاسی صنعتی بدانید برای شما آورده ایم.

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی یکی از مهم ترین شاخه های هنر عکاسی است که در راستای تبلیغ یک حرفه، کالا، خدمات و … صورت می گیرد. بنابراین می توان عکاسی صنعتی را این گونه تعریف کرد: هر نوع عکاسی که با هدف افزایش فروش یا جذب مشتری انجام گیرد به عنوان عکاسی صنعتی شناخته می شود.

به عنوان مثتا تمامی تصاویری که روی بیلبوردها، کاتالوگ ها و تراکت های تبلیغاتی می بینید در این حوزه قرار دارند. عکاسی صنعتی از یک کالا باید به شکلی صورت گیرد که در یک نگاه توجه مخاطب به سوژه عکاسی و کاربرد آن جلب شود.

توجه داشته باشید که هدف از عکاسی صنعتی نشان دادن واقعیت ها و جزئیات یک کالا یا خدمات می باشد. بنابراین نورپردازی و دکور صحنه عکاسی نباید به شکلی باشد که باعث تغییر ویژگی های یک کالا شود.

انواع عکاسی صنعتی چیست؟

همانطور که پیش تر گفتیم عکاسی صنعتی شاخه های مختلفی دارد و ویژگی اصلی همه این شاخه ها تبلیغاتی بودن آنها می باشد. در ادامه شما را با انواع عکاسی که در این حوزه قرار میگیرند آشنا خواهیم کرد.

عکاسی صنعتی شاخه های متفاوتی دارد.

·       عکاسی صنعتی تبلیغاتی

همانطور که از نامش پیداست این نوع عکاسی با هدف تبلیغ یک کالا یا خدمات شکل میگیرد. عکاسی تبلیغاتی یکی ازمحبوب ترین شاخه های عکاسی صنعتی می باشد که آثار آن را می توانید در تمامی بیلبوردهای تبیلغاتیِ بروشورها، روزنامه ها، وب سایت های فروش و … مشاهده کنید.

از آنجایی که این سبک عکاسی در راستای ترغیب مشتری به خرید یک کالا یا استفاده از یک خدمات خاص صورت میگیرد باید در یک نگاه کالا و نیاز به استفاده از آن را به نمایش بگذارد.

پیشنهاد مطالعه: ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

·       عکاسی صنعتی هوایی

عکاسی هوایی یکی دیگر از شاخه های عکاسی صنعتی می باشد که با استفاده از هلی شات و … از زاویه بالا گرفته می شود. از این سبک عکاسی و فیلم برداری برای نشان دادن محیط یک کارگاه یا کارخانه و … استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین هلی شات برای فیلمبرداری

· عکاسی صنعتی معماری و دکوراسیون داخلی

نشان دادن زیبایی های یک طراحی داخلی تنها با عکاسی حرفه ای از محیط با رعایت نکات مربوط به نورپردازی و … امکان پذیر است. این شاخه از عکاسی صنعتی برای تبلیغ محیط رستوران ها، تالار، هتل، فروش و اجاره ملک و … کاربرد دارد.

پیشنهاد مطالعه: عکاسی معماری و دکوراسیون داخلی

· عکاسی صنعتی غذا

باتوجه به رشد چشمگیر استفاده مردم از انواع رستوران، کافی شاپ و … بازار رقابت در بین فعالان این حوزه بسیار زیاد است. همیشه گفته اند که انسان اول با چشمش سیر می شود، بنابراین بهترین راه تبلیغات و جذب مشتری در حوزه صنایع غذایی عکاسی صنعتی غذا به صورت حرفه ای می باشد.

عکاسی صنعتی از غذا راه خوبی برای جذب مشتری می باشد.

· عکاسی صنعتی خودرو

یکی دیگر از شاخه های عکاسی صنعتی که توسط تولیدکنندگان و عرضه کنندگان صنعت ماشین سازی صورت میگیرد عکاسی صنعتی خودرو می باشد. هدف از این نوع عکاسی نشان دادن ویژگی های ظاهری و زیبایی های یک ماشین برای جذب مشتری می باشد.

· عکاسی صنعتی محصول

تمامی برندهای معتبر و همچنین کسب و کارهای کوچک تری که به صورت فروش آنلاین و اینترنتی مشغول فعالیت هستند، برای نشان دادن ویژگی های محصول مورد نظر خود به عکاسی صنعتی از محصول به صورت حرفه ای نیازمند هستند.

عکاسی صنعتی محصول باید به گونه ای انجام شود که تمامی ویژگی های محصول را به طور دقیق به همراه جزئیات به مشتری نشان دهد.

پیشنهاد مطالعه: عکاسی از محصول، عکاسی از محصول در خانه

نکات طلایی عکاسی صنعتی

  1. نورپردازی مناسب برای عکاسی صنعتی حرفه ای بسیار پراهمیت است و در نتیجه نهایی تاثیر زیادی دارد.
  2. باتوجه به نوع نورپردازی طبیعی یا مصنوعی که انتخاب میکنید، شرایط نورپردازی را به گونه ای تنظیم کنید که بهترین حالت از محصول به نمایش گذاشته شود.
  3. برای عکاسی صنعتی با گوشی از پایه نگه دارنده و برای عکاسی با دوربین از سه پایه های مخصوص استفاده کنید تا بهترین کیفیت از عکس را ثبت کنید.
  4. پس زمینه و فضای اطراف عکاسی را از هرگونه وسیله اضافه پاکسازی کنید.
  5. استفاده از دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای برای عکاسی صنعتی نتیجه بهتری را نسبت به استفاده از دوربین گوشی به همراه دارد.
  6. با استفاده از برنامه های ویرایش عکس، تصاویر خود را ویرایش کرده و با کادربندی مناسب و حذف عناصر اضافه یک عکس زیبا خلق کنید.
  7. نشان دادن جزئیات یک کالا یا خدمات را در عکاسی صنعتی فراموش نکنید.
  8. از رقبای خود در حوزه کاری ایده بگیرید اما از آنها کپی نکنید! عکاسی صنعتی در صورتی ایده آل است که خلاقانه باشد.

کلام پایانی

اکنون که با عکاسی صنعتی آشنا شده اید، قطعاً دریافتید که استفاده از عکاسی صنعتی به صورت حرفه ای می تواند سبب تحول یک کسب و کار شود. در این زمینه می توانید از افراد حرفه ای تیم استودیو خلاقیت ویدینو در حوزه های مختلف ساخت فیلم صنعتی، ساخت تیزر تبلیغاتی، ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام و عکاسی معماری داخلی کمک بگیرید.

 

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهتماسارتباط با ما