تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی دو حوزه پرطرفدار عکاسی بوده که آشنایی و یادگیری آنها برای رونق یک کسب و کار از واجبات می باشد. در بسیاری موارد این دو نوع عکاسی با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. بنابراین در این مطلب قصد داریم تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را بیان کنیم.
تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست؟

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست؟ اگر شما نیز در رابطه با عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی کمی تحقیق کرده باشید، ممکن است برای درک تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کمی به مشکل بخورید.

به طور کلی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی هر دو یک هدف را دنبال می کنند. از طریق این دو روش می توان برای شناخته تر شدن و رونق یک کسب و کار، بازاریابی، معرفی و نمایش محصولات و خدمات و … تلاش کرد.

برای اطلاع از تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در ابتدا لازم است به طور مختصر با تعریف و ویژگی های عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی آشنا شوید. تا انتها همراه ویدینو بمانید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در نشان دادن جزئیات و داستان سرایی می باشد.

در این قسمت برای درک تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، با عکاسی تبلیغاتی آشنا می شوید. عکاسی تبلیغاتی همانطور که از نامش پیداست به منظور تبلیغ یک محصول یا خدمات صورت می گیرد. بنابراین سوژه عکاسی به گونه ای قرار داده می شود که احساس نیاز خرید یک محصول یا استفاده از آن خدمات را در مخاطب ایجاد کند.

به عنوان مثال تمامی عکس هایی که روی بیلبوردهای تبلیغاتی، تراکت ها، جلد مجله ها و … میبینید همگی در این حوزه قرار دارند. نشان دادن یک سناریو جذاب که کاربرد یک محصول را بیان کند، احتمال جذب مشتری را افزایش میدهد.

در مقاله ای جداگانه به صورت اختصاصی هر آنچه لازم است در رابطه با عکاسی تبلیغاتی بدانید برای شما شرح داده ایم . در صورت تمایل می توانید این مقاله را نیز مطالعه نمایید.

عکاسی صنعتی چیست؟

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در نوع چیدمان و پس زمینه است.

در این قسمت برای درک تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، با عکاسی صنعتی آشنا می شوید.عکاسی صنعتی با هدف نشان دادن یک محصول و تمامی ویژگی های آن انجام می شود. عکس هایی که در این حوزه هستند معمولاً دارای بک گراند ساده و با رنگ های خنثی مانند سفید می باشند.

این عکس ها در سایت های فروش محوصلات مختلف مانند دیجی کالا به وفور مشاهده می شوند. نورپردازی و سایر تکنیک های عکاسی در این نوع عکاسی باید به گونه ای باشد که جزئیات و ویژگی های مختلف یک محصول بدون اغراق و واقعی به مخاطب نشان داده شود.

در مقاله ای جداگانه به صورت اختصاصی هر آنچه لازم است در رابطه با عکاسی صنعتی بدانید برای شما شرح داده ایم . در صورت تمایل می توانید این مقاله را نیز مطالعه نمایید.

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست؟

اکنون که به طور مختصر با هدف این دو نوع عکاسی آشنا شده اید نوبت به بررسی تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی رسیده است.

  1. اولین تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی هدف آنهاست. در عکاسی تبلیغاتی احساس نیاز به محصول در مخاطب ایجاد می شود و در عکاسی صنعتی جزئیات محصول نشان داده می شود.
  2. در عکاسی صنعتی پس زمینه ساده است ولی در عکاسی تبلیغاتی پس زمینه تصویر ممکن است زنده تر و پر زرق و برق تر باشد.
  3. تکنیک نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی متفاوت است. نورپردازی در عکاسی صنعتی نباید رنگ و جزئیات را تغییر دهد.تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در نحوه نورپردازی است.
  4. یکی دیگر از انواع تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، استفاده از اکسسوری و المان های جانبی است. در عکاسی صنعتی فقط محصول نمایش داده می شود ولی در عکاسی تبلیغاتی ممکن است از المان های دیگری برای جذاب تر شدن عکس استفاده شود.
  5. عکاسی تبلیغاتی به نوعی یک شاخه از عکاسی صنعتی محسوب می شود.
  6. زاویه بندی و چیدمان صحنه عکاسی در عکاسی تبلیغاتی به شکلی است که جلوه بصری عکس زیبا باشد.
  7. زاویه بندی در عکاسی صنعتی به شکلی است که در نگاه اول توجه مخاطب به ویژگی های محصول جلب شود.
  8. برای عکاسی تبلیغاتی معمولاً یک سناریو در نظر گرفته می شود و سعی بر این است که عکس مورد نظر یک داستان را روایت کند.

کلام پایانی

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در کلیات و جزئیات بسیار واضح است و به راحتی با یک نگاه ساده نیز می توان آنها را از هم متمایز کرد.

لازم است بدانید که با وجود انواع تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی که بیان کردیم، هر دو نوع عکاسی لازمه پیشرفت یک کسب و کار می باشند. چه صاحب یک برند بزرگ باشید چه یک آنلاین شاپ کوچک، برای نشان دادن محصولات جدید و قدیمی خود باید از افراد حرفه ای در این حوزه کمک بگیرید.

تیم استودیو خلاقیت ویدینو در حوزه های مختلف ساخت فیلم صنعتی، عکاسی 360 درجه، ساخت تیزر تبلیغاتی، فیلم برداری 360 درجه و … آماده همکاری با شما عزیزان می باشد.

همچنین توصیه می کنیم مقالات دیگر ما از جمله آموزش فیلمبرداری با گیمبال، نورپردازی در عکاسی، ایده عکاسی از محصول، عکاسی از لباس برای اینستاگرام و … را مطالعه نمایید.

خدمات ویدینو

جدیدترین مقالات

خانهتماسارتباط با ما